رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد.

عقاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره کل محیط‌ زیست استان اردبیل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش پرندگان شکاری از گونه عقاب و دلیجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاویر گونه‌های مختلف پرندگان شکاری اقدام به تشویش اذهان عمومی با ریختن قبح قضیه و عادی جلوه دادن ارتکاب این‌ گونه جرائم در فضای مجازی شده است.

قهرمان طالع اظهارداشت: با توجه به اینکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداری و حمل جانوران از ‌جمله پرندگان شکار جرم محسوب می‌شود، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد: افسران سایبری پس از انجام اقدامات مورد نظر، متهم را دریکی از روستاهای شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند.

قهرمان طالع با بیان اینکه افرادی که در سایت‌ ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش پرندگان حفاظت شده کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

کد خبر 560316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha