مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

یک توصیه بهداشتی عمومی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا خودداری از تماس نزدیک با افراد دارای عفونت است، اما تماس نزدیک دقیقا به چه معناست؟

close contacts

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) قبلا تماس نزدیک را قرار گرفتن در فاصله کمتر از ۲ کمتر برای مدت دست کم ۱۵ دقیقه تعریف می‌کردند.

اما اخیرا این سازمان این تعریف را اصلاح کرده است و قرار داشتن در فاصله کمتر از ۲ متر از افراد دارای عفونت در در مدت‌های کوتاه متعدد در طول ۲۴ ساعت را که مجموع آنها به ۱۵ دقیقه برسند، را تماس نزدیک تعریف می‌کند. به عبارت دیگر شمار افرادی که در معرض خطر انتقال قرار می‌گیرند، بیشتر می‌شود.

بنابراین اگرعفونت کرونای کسی کشف شود، ممکن است لازم باشد شمار بسیار بیشتری از افراد قرنطینه شوند.

این تغییر بر اساس بررسی منتشر شده بوسیله CDC انجام می‌گیرد که نشان داد چگونه ویروس می‌تواند بین افرادی که تماس‌های کوتاه‌مدت اما متعددی با هم داشته‌اند، منتقل شود.

یک زندانبان مرد در تماس با شش فرد بازداشتی قرار گرفته بود که در یک مرکز قرنطینه شده بودند. در ابتدا این زندانیان علامتی نداشتند و منتظر نتیجه آزمایش کرونایشان بودند

فیلم‌های ضبط‌شده بوسیله دوربین‌های مداربسته زندان نشان داد این زندانبان در مدت‌های کوتاه حدود یک دقیقه در فاصله کمتر از ۲ متری این زندانیان قرار گرفته است. اما مجموع این زمان‌ها بیش از ۱۵ دقیقه شده بود.

آزمایش این شش زندانی در نهایت مثبت شد و زندانبان هم با وجود اینکه در معرض تماس با منبع احتمالی دیگر عفونت قرار نگرفته بود، آزمای مثبت پیدا کرد.

با این تعریف جدید ماسک زدن اهمیت باز هم بیشتری پیدا می‌کند.

کد خبر 560022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha