سخنگوی وزارت بهداشت درباره محدودیت‌های کرونایی در تهران توضیحاتی ارائه داد.

تهران هوم پیج

به گزارش همشهری‌آنلاین، به دنبال وخامت اوضاع و عادی‌انگاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات غیر ضرور، سخنگوی دولت از تشدید نظارت و اعمال محدودیت‌های کرونایی خبر داد و اعلام کرد: «فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از روز دوشنبه ممنوع شده و در صورت عدم توجه و ادامه فعالیت، این مشاغل مشمول جرایم سنگین و تعطیلی درازمدت خواهند شد». 

این تصمیم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع ویروس کرونا گرفته شده و محدودیت‌ها در گروه مشاغل ۲، ۳ و ۴ از پنجم آبان به مدت یک هفته در ۴۳ شهرستان بحرانی که در وضعیت قرمز به سر می‌برند، اعمال می‌شود.

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، امروز درباره وضعیت اعمال محدودیت‌ها در تهران گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها از پنجم آبان ماه در گروه مشاغل ۲، ۳ و ۴ از پنجم آبان ماه به مدت یک هفته در ۴۳ شهرستان بحرانی که در وضعیت قرمز به سر می‌برند، اعمال می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، ۴۳ شهرستان‌ آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد مشمول اعمال این محدودیت‌ها خواهند بود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران نیز گفت: در تهران فقط مشاغل ۳ و ۴ شامل محدودیت‌ها بوده و شاهد دورکاری ۵۰ درصدی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در تهران نیز خواهیم بود.

مشاغل ۳ و ۴ چنین است:

گروه شغلی سه: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری.

گروه شغلی چهارم: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی.

به گزارش همشهری آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی پیش از این درباره فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها گفته بود: در خصوص برگزاری کلاس‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر آموزشگاه‌ها تاکید بر آموزش‌های غیرحضوری و بهره‌گیری از فضای مجازی است.

کد خبر 559995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha