فرماندار کرمانشاه از تعطیلی یک‌هفته‌ای تعدادی از واحدهای صنفی از فردا (پنجم آبان) در شهرستان کرمانشاه برای مقابله با شیوع کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری خبر داد.

تعطيلي واحد صنفي پرخطر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فضل‌الله رنجبر ۴ آبان در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: از فردا دوشنبه تمام فروشگاه‌های لوازم آرایشی، قنادی‌ها، کلیه واحدهای آموزشی و کتابخانه‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، نمایشگاه‌ها، استخرها و سینماها، موزه‌ها و تالارهای پذیرایی به مدت یک هفته تا ۱۲ آبان تعطیل خواهند بود. همچنین باشگاه‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های پربرخورد مثل تکواندو و کاراته، آرایشگاه‌های زنانه، بنگاه‌های خودرو و املاک و بازار زرگرها تعطیل است.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا تنها می‌توانند به صورت بیرون‌بر عرضه داشته باشند و اجازه سرو غذا در محل رستوران ندارند. پلیس و دستگاه قضایی با صاحبان واحدهای صنفی متخلف و افرادی که اقدام به برگزاری مجالس عزا می‌کنند، برخورد خواهند کرد. برای جلوگیری از حضور خودروها و تجمع افراد، پلیس در آرامستان‌ها مستقر خواهد شد.

رنجبر با انتقاد از شهروندان و صاحبان واحدهای صنفی که نسبت به رعایت بهداشت کوتاهی می‌کنند، گفت: هم‌اکنون تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن هستند، لذا از مردم و واحدهای صنفی درخواست می‌شود همکاری لازم را برای مقابله با شیوع کرونا داشته باشند تا تعطیلی‌ها ادامه‌دار نشود. مجالس عزا از کانون‌های اصلی انتشار بیماری است و از خانواده‌های داغدار تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از برگزاری مجالس بپرهیزند.

کد خبر 559988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha