بیشتر کشورها در سراسر جهان در حالی اقدامات خود برای مقابله با کروناویروس را تشدید کرده‌اند که سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز درباره افزایش شدید موارد ابتلا هشدار داده است.

كرونا در جهان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس نوشت: تعدادی از کشورها از روز گذشته (شنبه) اقدامات ضد کرونایی خود را تشدید کرده‌اند. به طور مثال در فرانسه ساعات منع تردد افزایش یافت و بلژیک اقدامات دیگری را تعیین کرده است. همچنین تعداد فوتی‌های کروناویروس در آلمان از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته و ایالات متحده از شناسایی ۸۰ هزار مورد جدید ابتلا طی یک روز خبر داده است.

در بروکسل، پایتخت بلژیک هم ساعت منع تردد یک ساعت افزایش پیدا کرده و تست کرونای رئیس‌جمهوری لهستان مثبت اعلام شده است.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ هشدار داده است که می‌تواند توانایی نظام سلامت برای مقابله با این همه‌گیری را مورد تهدید قرار دهد.

هرچند خستگی و فشار ناشی از انزوای اجتماعی و مشکلات اقتصادی با اعمال محدودیت‌های بیشتر با مخالفت مردم شهر ناپل در ایتالیا همراه بوده و موجب درگیری میان معترضان و پلیس این کشور شده است.

در ایالات متحده آمریکا نیز کروناویروس موضوع اصلی مناظره اخیر انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری این کشور بوده است. طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز در مدت ۲۴ ساعت ۷۹ هزار و ۹۶۳ مورد جدید ابتلا به کوویدـ۱۹ در آمریکا شناسایی شده هرچند که تعداد روزانه موارد مرگ‌ومیر بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد ثابت مانده است.

همچنین فرانسه پس از اسپانیا پنجمین کشوری است که تعداد مبتلایان به کوویدـ۱۹ را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرده است و دولت این کشور محدودیت تردد شبانه را بیشتر کرده است.

روز جمعه تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بسیاری از کشورها با افزایش قابل توجه مواد ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ مواجه هستند که می‌تواند به اتمام ظرفیت بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه منجر شود.

وی گفت: به رهبران کشورها تاکید کرده‌ایم تا به منظور پیشگیری از مرگ‌ومیرهای بیشتر، اقدامات فوری در نظر گیرند.
 

کد خبر 559949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha