سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسار خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد به جای هر راه دیگری، برای حل مساله هسته‌ای ایران از دیپلماسی استفاده شود.

بنیتا فررو والدنر (Benita Ferrero-Waldner) در گفت‌وگویی با روزنامه اتریشی استاندارد در همین حال اظهار داشت تهران بایست تازه‌ترین پیشنهاد جامعه بین‌المللی را برای مذاکره بپذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این روزها از عبارات تهدید‌آمیزی علیه ایران استفاده می‌شود، بر این اساس چه اندازه امکان بروز مخاصمه‌ای مسلحانه را محتمل می‌داند؟ گفت: نمی‌توان چنین خطری را به طور کامل منتفی دانست. اما خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز پیش بسته پیشنهادی جامعی را به تهران ارایه داد. ایرانی‌ها هم پیشنهادی را مطرح کرده‌اند. ما اکنون در وضعیت مذاکره هستیم.

این مقام اروپایی در خصوص اینکه آیا تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران موزیک متن است، یا فقط به پیچیده شدن مذاکرات می‌انجامد؟ گفت: به طوری کلی تندروهایی هستند و همچنین در طرف دیگر کسانی بر دیپلماسی پافشاری می‌کنند. کاملا اهمیت دارد که رویکرد بین‌المللی قطعی را داشت و این پیشنهاد مذاکره را به منصه ظهور رساند. ما امیدواریم ایرانی‌ها به زودی به آن پاسخ دهند.

فررو والدنر با تاکید بر اینکه در خصوص موضوعات نظامی سخنی نمی‌گوید، افزود: موضع ما اروپایی‌ها کاملا روشن است: ما خواستار حل دیپلماتیک مساله هستیم.

کد خبر 55967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز