آمار بیماری کرونا در روز دوم آبان ۹۹ چند رکورد دیگر را به نام خود به ثبت رساند. مهمترین این آمار درخصوص میزان مبتلایان روزانه است. این میزان پس از سه روز از مرز ۵ هزار نفر گذشت و اکنون به ۶ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

کرونا corona

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، در آمار امروز وزارت بهداشت نقاط قرمز و سیاه جدیدی یافت می شود. طبق این آمار میزان مبتلایان روزانه در مدت سه روز از مرز ۵ هزار مبتلا گذشت و اکنون وارد محدوده ۶ هزار نفر شده‌است. اما این تنها آمار کرونا در امروز نبود. دو رکورد دیگر به همراه رشد ۸۰ درصدی مرگ و میر کرونا، دستاوردهای دیگر کرونا در روز ۲ آبان بوده است.

رکورد ابتلا به کرونا؛ رشد ماهانه ۷۰ درصد

پس از آنکه مهر ماه پر از آمار تلخ کرونایی سپری شد ماه آبان نیز با آمار جدید خود به نظر شروعی خطرناک را هشدار می دهد. براساس آمار وزارت بهداشت و درمان مرز مبتلایان روزانه کرونا از ۶ هزار نفر گذشته است. پس از آنکه در سه روز گذشته میزان مبتلایان به روزی ۵ هزار نفر رسید، اکنون این متغیر مقداری معادل با ۶ هزار و ۱۳۴ نفر پیدا کرده است. به عبارت دیگر به طور متوسط در هر دقیقه حداقل ۴ ایرانی به کرونا مبتلا می شود. 

مقایسه امروز با روز مشابه درماه قبل نشان می دهد میزان مبتلایان کرونا در امروز نسبت به یک ماه قبل ۷۰ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در عرض یک ماه بسیارخطرناک است چرا که درصورت ادامه این روند می تواند نتایج تلختری را به همراه داشته باشد.

دومین رکورد فوتی روزانه؛ ۸۲ درصد رشد ماهانه جانباختگان

۲۸ مهر ماه با ثبت رکورد ۳۳۷ نفر بالاترین رکورد فوتی های کرونا را به نام خود دارد. از آن روز همواره فوتی ها بالای مرز ۳۰۰ نفر قرار دارند و بر میزان مبتلایان نیز مدام افزوده می شود. امروز نیز در ادامه همین روند با میزان ۳۳۵ فوتی روزانه رکورد دومین فوتی از ورود کرونا به ایران را به نام خود ثبت کرد. 

این درحالی‌است که میزان فوتی ها در روز مشابه ماه قبل ۱۸۴ نفر بوده است. بر این مبنا رشد میزان فوتی ها در امروز نسبت به ۲ مهر ۸۲.۰۷ درصد بوده است. این میزان رشد در مدت یک ماه متاسفانه آمار تلخی محسوب می شود.

افزایش هزار نفری بیماران بدحال در یک ماه

موضوع بعد، شمار بیماران بدحال کرونا است. نکته قابل توجه در خصوص تعداد بیماران بدحال کرونا آن است که این متغیر همواره مسیری صعودی داشته است . امروز نیز در ادامه این روند این رقم به میزان ۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسیده است این رقم رکورد سوم امروز در زمینه بیماری کرونا محسوب می شود.  این رقم در مقایسه با بیماران بدحال دوم مهر هزار نفر افزایش و ۲۵ درصد رشد داشته است.

ماه مهر مملو از رکوردهای تلخ کرونایی بود اما متاسفانه رکورد های کرونایی امروز نشان می دهد که ماه آبان  از ماه گذشته رکورد های به مراتب خطرناکتری را داشته باشد. بنابراین لزوم رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری احتماعای و اقدامات مبارزه با شیوع کرونا بیشتر از پیش محسوس می شود.

کد خبر 559639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha