مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
۰ نفر

رسیدن فصل‌های سرد که هر سال با افزایش شمار موارد سرماخوردگی و آنفلوانزا همراه می‌شود، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا شیوع کووید-۱۹ در زمستان بدتر خواهد شد یا نه.

winter

پاسخ این است که احتمالا شیوع کرونا شدت خواهد یافت. گرچه هنوز دانسته‌های ما درباره کروناویروس کامل نیست. اما مجموعه‌ای از عوامل از جمله رفتارهای انسانی ممکن است در ماه‌های سرد سال باعث شدت گرفتن شیوع کرونا شوند.

اول اینکه هوای سرد افراد را مجبور می‌کند بیشتر در فضاهای دربسته بمانند و می‌دانیم که این ویروس در فضاهای دربسته بسیار آسانتر از فضای باز انتشار پیدا می‌کند. بنابراین اگر افراد حوصله‌شان از قرنطینه ماندن تنها در خانه سر برود، کنار هم در خانه گرد هم آیند یا در رستوران‌ با هم شام بخورند، ممکن است افزایش موارد کووید-۱۹ را شاد باشیم.

دوم اینکه با سرد شدن هوا شمار بیشتری افراد دچار آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌شوند. هر بار که شما بیماری می‌شوید، دستگاه ایمنی بدتان به طور موقت آسیب‌پذیر می‌شود. بنابراین برای یک ویروس دوم مانند کروناویروس آسانتر که شما را آلوده کند، زیرا دستگاه ایمنی آنقدر مشغول مبارزه با ویروس اول است که نمی‌تواند پاسخ شدیدی به ویروس دوم بدهد.  بنابراین کاملا ممکن است که شمار بیشتری از افراد در فصل آنفلونزا به کرونا مبتلا شوند، صرفا به این علت که بدنشان آسیب‌پذیری بیشتری به عفونت پیدا کرده است.

بنابراین در طول فصل پاییز و زمستان باید احتیاطات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ (و آنفلوآنزا) را رعات کنید..

 برای کاهش خطر دچار شدن به به این بیماری واکسن آنفلوانزا بزنید.با شستن مرتب دست‌ها از آلوده شدن آنها به ویروس جلوگیری کنید.

فقط به این خاطر که به علت سرد شدن هوا نمی‌توانید در بیرون جمع شوید، افراد (حتی دوستان و نزدیکانی را که با شما زندگی نمی‌کنند) درون خانه‌تان جمع نکنید.

 از وقت‌گذرانی در رستوران‌ّ‌ها و کافه‌ها به خصوص اگر شلوغ باشند، پرهیز کنید.

هنگامی که با افراد در فضاهای دربسته تماس دارید، ماسک بزنید، فاصله ۲  متری یا حتی بیشتر را رعایت کنید و مدت تماس‌تان را کاهش دهید.

کد خبر 559632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha