سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران گفت: هزینه واکسن‌هایی که با ارز دولتی وارد کشور شده‌اند ۴۲ هزار تومان است و محموله‌های بعدی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند، هزینه بالاتری دارند.

واکسن آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی کشور گفت: محموله اول واکسن آنفلوآنزا که شامل بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز بود، پخش شده و محموله بعدی هم در حال توزیع است و به تدریج و ظرف روزهای آینده محموله‌های بعدی برای توزیع در شبکه داروخانه‌ای کشور وارد خواهد شد.

جهانپور در پاسخ به این سوال که تاکنون کدام گروه از افراد واجد شرایط واکسیناسیون شده‌اند، افزود: تقریبا همه افراد واجد شرایط از کارکنان بخش درمان واکسینه شده‌اند و برای سایر گروه‌های در معرض خطر نظیر، افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج هم الویت‌بندی صورت گرفته و آن‌ها می‌توانند طی روزهای آتی و بعد از توزیع در داروخانه و اعلام رسمی، این واکسن را از شبکه داروخانه‌ای تهیه و استفاده کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص هزینه واکسن آنفولانزا با بیان اینکه تنها سری اول این واکسن برای گروه‌های الویت‌دار رایگان بود و سایر افراد باید هزینه آن را بپردازد، گفت: هزینه واکسن‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند ۴۲ هزار تومان است و محموله‌های بعدی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند، هزینه بالاتری دارند.

کد خبر 559537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha