مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس شیوه‌نامه طرح سوادآموزی اتباع خارجی امسال ۱۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۴۰۰ نفر در دوره انتقال تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

کتاب فارسی اول دبستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد نوروزی چگینی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی ناحیه ۳ شیراز، یکی از طرح‌های مهم این سازمان را در سال جاری در استان فارس طرح کمیساریا یا سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این طرح به استناد توافق‌نامه سه‌جانبه بین سازمان نهضت سوادآموزی، دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان طرح سوادآموزی اتباع خارجی ساکن در جمهوری اسلامی ایران گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند ادامه داد: اجرای این طرح در استان فارس آغاز شده و لازم است شهرستان‌ها و مناطق مجری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تمام مراحل اجرای این دوره اعم از ثبت‌نام، آموزش، برگزاری آزمون پایانی و اعلام نتایج تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به اتمام رسد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به بافت جمعیتی ساکن در شیراز، بیشترین جمعیت اتباع در ناحیه ۳ آموزش و پرورش زندگی می‌کنند. افزون بر این، به دلیل محرومیت این منطقه بخش زیادی از همشهریان شیرازی نیز در این ناحیه بی‌سواد و کم‌سوادند و از همین رو آمار این افراد در ناحیه ۳ بیش از دیگر نواحی است.

نوروزی با بیان اینکه کلاس‌های سوادآموزی طرح کمیساریا باید در مناطقی که اتباع خارجی مجاز به تردد زندگی می‌کنند تشکیل شود افزود: در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم با اداره کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری و نیز فرمانداری‌ها به عمل آید.

طبق آخرین آمار سرشماری در سال ۱۳۹۵ درصد باسوادی در فارس نزدیک ۹۰ درصد است. بیش از ۶ هزار لازم‌التعلیم نیز طی یک سال گذشته در این استان شناسایی شده است.

کد خبر 559497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha