توصیه بهداشتی در دوران شیوع کرونا ماسک زدن و حفظ فاصله دست کم دو متری از دیگران است، اما اینکه لازم باشد هر دو کار را با هم انجام دهید، بسته به شرایط دارد.

mask

به گزارش همشهری آنلاین، توجه داشته باشید که میدان نیروی نامرئی وجود ندارد که مانع ورود ذرات حاوی ویروس کرونا به نزدیکی شما شود.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گویند گرچه انتشار ویروس به فاصله بیش از ۲ متر از یک فرد دارای عفونت شایع نیست، اما احتمال چنین رویدادی در فضای‌های دربسته بدون تهویه بالا می‌رود.

برخی از کارشناسان بهداشتی می‌گویند ویروس کرونا می‌تواند آسانتر از حدی که تصور می‌شود انتشار یابد و معتقدند حتی در گردهمایی‌های درازمدت در فضاهای باز هنگامی که فاصله افراد بیش از ۲ متر است، باید همچنان ماسک زد.

عوامل دیگری نیز می‌توانند در این باره تاثیرگذار باشند. هنگامی که افراد صدایشان را بالا می‌برند یا نفس نفس می‌زنند - مثلا هنگام آواز خواندن، فریاد زدن یا ورزش کردن ممکن است شمار بیشتری قطرک‌های تنفسی یا ذرات هواپخش حامل ویروس را در محیط پخش کنند.

از طرف دیگر هر چه مدت ماندن شما در موقعیتی که شما را در معرض ویروس کرونا قرار می‌دهد، بیشتر باشد، احتمال دچار شدن شما به عفونت بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه هیچ اقدام محافظت‌کننده‌ای صددرصد موثر نیست، بهتر است چند لایه محافظتی مانند ماسک زدن، حفظ فاصله جسمی و شستن مرتب دست‌ها را به کار ببندید.

یک شیوه خوب این است که هر بار که از خانه خارج می‌شوید ماسک بزنید تا نیازی نباشد که تصمیم بگیرید در چه زمانی باید ماسک بزنید.

کد خبر 559480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha