آمریکا روسیه و ایران را متهم کرد با به دست آوردن برخی از اطلاعات ثبت‌نامی رای‌دهندگان در این کشور در تلاش هستند در جریان انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ناآرامی ایجاد کنند.

US election

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین جان راتکلیف، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا در  یک گردهمایی خبری نادر در  چهارشنبه شب ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) گفت: «ما قبلا شاهد فرستاده شدن ای‌میل‌های قلابی از سوی ایران برای آزار دادن رای‌دهندگان، تحریک ناآرامی و آسیب زدن به رئیس‌جمهور ترامپ بوده‌ایم.»

کریس ری، رئیس اف‌بی‌آی نیز در این گردهمایی گفت آمریکا پاسخ کشورهای خارجی را که در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری دخالت کنند، خواهد داد.

ری همچنین درباره پذیرفتن اطلاعات نادرست درباره نتایج انتخابات هم هشدار داد. او گفت: «شما باید درباره شمارش آرا مطمئن باشید. در مقابل با ادعاهای زودرس تاییدنشده با تردید روبرو شوید.

دموکرات‌های مخالف ترامپ بلافاصله در برابر تاکید راتکلیف درباره انتشار اطلاعات نادرست بوسیله ایران برای ضربه زدن به ترامپ، موضع گرفتند و رئیس سازمان اطلاعات ملی را به «طرفداری حزبی» متهم کردند. راتکلیف یک نماینده سابق حزب جمهوریخواه در کنگره است و دموکرات از انتخاب او به این مقام بوسیله ترامپ انتقاد کرده‌اند. به نظر آنها کار او خارج کردن اسناد از طبقه‌بندی محرمانه برای کمک به پیروزی دوباره ترامپ است.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا چهارشنبه شب گفت در جریان یک جلسه محرمانه از این دخالت‌ها اطلاع پیدا کرده است و افزود: «برداشت من این بود که این دخالت‌ها فراتر از تخریب اعتماد مردم به انتخابات است و چهره خاصی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه هدف آنها تخریب سلامت دموکراسی ما است.»

راتکلیف در این گردهمایی خبری همچنین ایران را به ارسال ویدئوهایی تشویش‌زا برای قبولاندن که می‌توان آرای تقلبی به صندوق ریخت متهم کرد.

این گردهمایی خبری در هنگامی برگزار شد که رای‌دهندگان دموکرات دست کم در چهار ایالت تعیین‌کننده نتیجه انتخابات از جمله فلوریدا و پنسیلوانیا ای‌میل‌های تهدیدآمیز به دروغ فرستاده شده از جانب گروه دست‌راستی افراطی «پسران مغرور» (Proud Boys) دریافت کرده‌اند که به آنها هشدار داده است، اگر به ترامپ رای ندهند، «به سراغشان خواهند رفت.»

ظاهرا این عملیات تهدید رای‌دهنگان از آدرس‌های ای‌میل به دست آمده از فهرست‌های ثبت رای‌دهندگان ایالتی استفاده کرده است که حاوی گرایش حزبی افراد و آدرس خانه‌هایشان است و ممکن شامل آدرس‌های ایمیل و شماره‌های تلفن هم باشد.

فرستندگان در این ای‌میل‌ها مدعی شده‌اند که می‌توانند بفهمند دریافت‌کننده به چه کسی در انتخابات رای خواهد داد.

انتخابات آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود، اما مردم در بسیاری از ایالت‌ها رای‌ دادن زودرس را شروع کرده‌اند.

کد خبر 559468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha