رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: متاسفم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج از کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که امریکا و اسراییل با این ادبیات صحبت کنند، اما هیچ‌ وقت تهدید به مرگ و اعدام رییس‌جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسوولان کشور این‌گونه نبوده است و من متعجبم چرا برخی سکوت کرده‌اند.

محمود واعظی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، در حاشیه نشست هیات دولت بعد از مدت‌ها اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در حضور خبرنگاران به پرسش یکی از خبرنگاران پاسخی کوتاه داد. جهانگیری به تازگی به رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی دستور داده ‌بود تا به ‌صورت شفاف در مورد یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی گزارشی ارایه دهند. 

او دیروز در حاشیه هیات دولت در مورد نتیجه این گزارش اعلام کرد که به‌ زودی گزارش تهیه و محتوای آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

 همچنین روز سه‌شنبه علی ربیعی در جریان نشست خبری اعلام کرده ‌بود که دولت معتقد است قوه قضاییه باید به توهین‌هایی که نسبت به رییس‌جمهوری اخیرا صورت گرفته، ورود کند؛ چراکه جرمی با جنبه عمومی رخ داده که البته سخنگوی قوه قضاییه همان روز اعلام کرد که با طرح کاهش مجازات حبس این ماده نیز جزو جرایم قابل بخشش تلقی شده است.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری نیز همان‌طور که رییس‌جمهوری تاکید کرده‌ بود، در جمع خبرنگاران گفت که «دولت با مجلس هیچ مشکلی ندارد و تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان هستند که گاهی از الفاظ و عباراتی استفاده می‌کنند که زیبنده نماینده مجلس نیست و در این موارد هم ما گله‌مندی خود را به رییس مجلس اعلام کردیم.»

او البته از مجلس گلایه کرد که چرا هنوز به ۶۶ لایحه دولت رسیدگی نشده است، آن ‌هم لوایحی که میان‌شان تعدادی قابل‌ توجه از مواردی است که در راستای توقعات و مطالبات نمایندگان از دولت است.

محمود واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری هم دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع هجمه‌ها به رییس‌جمهوری به ‌دلیل اظهاراتش در مورد صلح امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: کسانی که برداشت غلطی از این صحبت‌ها دارند باید خود را اصلاح کنند چراکه به ‌گفته او، حرف رییس‌جمهوری را تفسیر سیاسی کردند.

او همچنین گفت:«متاسفم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج از کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که امریکا و اسراییل با این ادبیات صحبت کنند، اما هیچ‌ وقت تهدید به مرگ و اعدام رییس‌جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسوولان کشور این‌گونه نبوده است و من متعجبم چرا برخی سکوت کرده‌اند. در حالی که حتما باید اعتراض به این صحبت‌ها نشان داده‌ شود.»

واعظی در بخش دیگری از این پرسش و پاسخ نسبت به انتقادات وزیر بهداشت نیز واکنش نشان داد و گفت که نباید عکس‌العمل‌های وزیر بهداشت و همکارانش را سیاسی فرض کنیم؛ چراکه به‌ گفته او، وقتی کسی یا کسانی تحت فشار باشند به گونه‌ای این فشار را نشان می‌دهند.

او همچنین به همه دستگاه‌ها اشاره کرد که به توصیه وزارت بهداشت عمل کنند و به وزیر بهداشت نیز توصیه کرد که آرامش بیشتری داشته ‌باشد و موضوعات مدنظر خود را هر هفته در جلسات مخصوص کرونا مطرح کند.

کد خبر 559291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha