اسپانیا روز چهارشنبه ۳۰ مهر به نخستین کشوری در اروپای غربی بدل شد که شمار موارد کووید-۱۹ از مرز یک میلیون گذشته است و فرانسه نیز دارد به مرز یک میلیون نزدیک می‌شود.

Barcelona

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد  شمار موارد کرونا در این کشور ۴۷ میلیون نفری پس از شناسایی ۱۶۹۷۳ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۰۵۲۹۵ رسید. شمار تلفات ناشی از کرونا نیز در اسپانیا به ۳۴۳۶۶ مورد رسیده است.

مقامات مسئول سیاست بهداشتی در مناطق گوناگون اسپانیا در واکنش به افزایش شمار عفونت‌ها محدودیت‌ها را افزایش داده‌اند. آنها می‌خواهند با این کار اوج‌گیری دوباره شیوع را در ماه‌های اخیر مهار کنند تا نیازی به قرنطینه کامل عمومی و محصور شدن مردم در خانه‌ها مانند موج اول شیوع ویروس که باعث آسیب اقتصادی شدید شد، نباشد.

سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا و سران سازمان‌های بهداشتی منطقه‌ای روز پنجشنبه با هم دیدار خواهند کرد تا درباره راهبردهای مقابله با ویروس از جمله منع رفت‌وآمد شبانه برای هدف قرار دادن پارتی‌های آخر شب به عنوان یک منبع انتقال ویروس بحث کنند.

فرانسه نیز یک کشور دیگر اروپای غربی است که با بیش از ۹۳۰۰۰۰ مورد عفونت کرونا فاصله چندانی با مرز یک میلیون مورد ندارد. شمار موارد عفونت روزانه در فرانسه روز چهارشنبه برای ششمین بار در ۱۲ روز گذشته دست کم ۲۵۰۰۰ مورد افزایش یافت و شمار افراد بستری شده برای سومین روز پیاپی بیش تر از ۷۰۰ نفر افزایش یافت که نشان می‌دهد اثر منع رفت‌وآمد شبانه هنوز اثرش را روی شیوع بیماری نشان نداده است.

کارشناسان می‌گوید دست کم دو هفته طول می‌کشد تا اثر این اقدامات محدودکننده ظاهر شود. شمار کلی موارد کرونا در فرانسه اکنون به ۹۵۷۴۲۱ مورد رسیده استو با توجه به میانگین روزانه ۲۵۴۸۰ مورد کرونا در هفت روز اخیر، به احتمال زیاد تا پایان هفته فرانسه نیز به عنوان دومین کشور اروپایی پس از اسپانیا از مرز یک میلیون مورد عفونت کرونا خواهد گذشت.

البته شمار موارد کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در طول ۱۴ روز که عامل پیش‌بینی‌کننده قابل‌اعتمادتری برای پیشرفت شیوع ویروس است، در اسپانیا در روزهای اخیر کاهش یافته است. این میزان در اسپانیا اکنون ۳۳۲ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر است، این رقم با وجود اینکه نگران‌کننده است، کمتر از میزان مشابه در جمهوری چک، بلژیک، هلند، فرانسه و بریتانیا است.

با وجود اینکه به علت دسترسی بیشتر به آزمایش کردن شمار موارد عفونت بی‌علامت در اسپانیا بیشتر شده است، فشار بر روی بیمارستان‌های این کشور بیشتر شده است. بیش از ۳۹۰۰ بیمار در طول هفته گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده‌ و ۲۷۴ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه رفته‌اند. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد بخش‌های مراقبت‌ ویژه در مادرید پایتخت اسپانیا را بیماران کووید-۱۹ پر کرده‌اند.

کد خبر 559275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha