سازمان ناظر بهداشتی برزیل اعلام کرد یک داوطلب در کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ساخته شده بوسیله شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد در این کشور درگذشته است.

Brazil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز «آنویسا» روز چهارشنبه ۳۰ مهر اعلام کرد اطلاعات را از تحقیقاتی در این باره رویداد به دست آورده است.

این سازمان ناظر گفت که آزمایش این واکسن کرونا پس از این مورد مرگ ادامه خواهد یافت. آنویسا با اشاره به لزوم محرمانه نگهداشتن اطلاعات پزشکی افراد شرکت‌کننده در کارآزمایی از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرده اتس.

دانشگاه فدرال سائوپائولو که به هماهنگی کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن آسترازنکا-آکسفورد در برزیل کمک می‌کند، نیز اعلام کرد داوطلب درگذشته برزیلی بوده است، اما محل زندگی این شخص را بیان نکرد.

قبلا نیز بروز عارضه وخیم عصبی «میلیت عرضی» در دو نفر از داوطلبان دریافت‌کننده واکسن کرونای آسترا-زنکا باعث توقف موقت آزمایش این واکسن در چند کشور شده بود. 

 قیمت سهام شرکت آسترا-زنکا پس از اعلام این خبر منفی شد و ۱.۷ درصد نزول کرد.

دولت فدرال برزیل قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد این واکسن بریتانیایی را بخرد و آن را در مرکز پژوهشی زیستی‌پزشکی «فیوکروز» در شهر ریودوژانیرو تولید کند. از طرف دیگر یک واکسن رقیب ساخت شرکت چینی سینوواک بوسیله انستیتوی بوتانان یک مرکز پژوهشی دولتی در شهر سائوپائولوی برزیل در دست آزمایش است.

برزیل با بیش از ۱۵۴۰۰۰ کشته ناشی از کووید-۱۹ از لحاظ شمار تلفات این بیماری در رده دوم در جهان پس از ایالات متحده آمریکا قرار دارد. همچنین با بیش از ۵.۲ میلیون مورد عفونت از لحاظ شمار موارد عفونت پس از آمریکا و هند در رده سوم قرار دارد.

کد خبر 559256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha