چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

مرکز کنترل بیماری و بهداشت کره جنوبی امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه تایید کرد که ۹ نفر از شهروندان این کشور پس از تزریق واکسن آنفلوانزا جانشان را از دست داده‌اند.

كرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جونگ یون کیونگ» رییس این مرکز در مصاحبه با رسانه ها گفت که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است و مراتب به اطلاع همگان خواهد رسید.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از وی آورده است که هوز نمی‌توان با قاطعیت اعلام کرد که ارتباط مستقیمی بین این مرگ و میرها با تزریق این واکسن وجود دارد ولی تحقیقات کامل درباره مرگ این ۹ نفر انجام می شود.

وی افزود: ما ارتباط مستقیمی بین مرگ و واکسن یا ارتباطی بین عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا و مرگ این افراد پیدا نکرده ایم.

وی ضمن تایید اینکه تحقیقات درباره این مساله شروع شده است، گفت: با توجه به اینکه هیچ عوارض جانبی جدی از یک واکسن خاص گزارش نشده است ، ما تصمیم گرفتیم که واکسیناسیون آنفلوآنزا را متوقف نکنیم. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و بهداشت کره جنوبی در گزارشی آورده است که دو مورد از مرگ و میرها احتمالا به دلیل شوک جدی پس از تزریق بوده است. 

تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در کره جنوبی واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند ، که نزدیک به ۸ میلیون نفر آنها جزو برنامه ویژه دولت بوده و واکسن رایگان به آنها تزریق شده است. 

دو فرد سالمند ۶۸ و ۷۸ ساله از جمله کسانی هستند که در منطقه داگو واکسن زده و جانشان را از دست داده اند. 

هراس از مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن آنفلوآنزا در کره جنوبی زمانی عمومیت یافت که یک نوجوان ۱۷ ساله در شهر بندری « اینچیون » پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا جان خود را از دست داد. 

«کیم گانگ لیپ» معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در جلسه مطبوعاتی گفت: ما از نگرانی عمومی در مورد تزریق واکسن رایگان آنفلوآنزا آگاه هستیم و احساس سرخوردگی و پشیمانی می کنیم. این مساله به طور جدی بررسی خواهد شد اما ابتدا باید علت دقیق مرگ های اخیر را دریابیم.

«کیم جونگ گون» از مسوولان تیم پزشکی مرکز یاد شده که در بررسی‌ها مشارکت دارد ، می گوید: از آنجا که اکثر افرادی که واکسن آنفلوآنزا زدند ، هیچ مشکلی اساسی ندارند، نتیجه گرفتیم که این واکسن ها حاوی مواد سمی نیستند.

«کی مو-ران» متخصص بیماری های همه گیری در مرکز ملی سرطان در کره جنوبی گفت: هیچ دارو یا واکسنی ۱۰۰ درصد ایمن نیست ، اما باید بدانیم که از سال ۱۹۴۵ میلادی تاکنون بیش از ۷۰ سال از استفاده از واکسن آنفلوآنزا می گذرد و اگر قرار بود عده زیادی به دلیل تزریق آن جان می باختند ، تا الان استفاده از این واکسن متوقف شده بود. 

کد خبر 559244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha