فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در جریان درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب‌های ساحلی گروگ میناب دومین مرزبان این استان در هفته ناجا به شهادت رسید.

مرزبانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین دهکی چهارشنبه ۳۰ مهر افزود: این حادثه برای مقابله با قاچاقچیان سوخت بامداد امروز رخ داد و در جریان آن یکی از مرزبانان به نام ستوان‌سوم محمد احمدی سکل به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در راستای مبارزه با قاچاق کالا، احشام و سوخت اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت‌زنی روبروی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که در حال حرکت به سمت نوار مرزی بودند برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی‌توجهی به قانون، یکی از شناورهای قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی حمله‌ور شد و در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احمدی سکل از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون‌ریزی شد. مصدوم بلافاصله به اسکله سیریک اعزام و از آنجا به بیمارستان شهرستان سیریک منتقل شد. باوجود تلاش پزشکان، متأسفانه اقدام‌های درمانی و احیا مؤثر نبود و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان پیوست.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ضمن محکوم کردن این واقعه و ابراز همدردی با خانواده‌ شهید اظهار کرد: هر چند شناور مهاجم از محل متواری شده اما تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد. اقدام‌های مرزبانی نیروی انتظامی تنها به برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ خلاصه نمی‌شود بلکه امروز بزرگ‌ترین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده، ادامه دادن راه شهیدان و همدردی با خانواده معظم شهداست. هفته نیروی انتظامی امسال در استان با شهادت دو مرزبان عزیز هرمزگانی رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود گرفته و نشان می‌دهد باب شهادت بر روی مرزبانان باز است.

۲۵ مهرماه هم اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت قشم هم حین گشت‌زنی و انجام وظیفه دستور توقف یک فروند شناور می‌دهد که با ممانعت و بی‌توجهی قاچاقچیان روبرو می‌شود. بر اثر برخورد شناور مهاجم با شناور مرزبانان ستوان‌یکم اصغر سالارپور به ‌شدت زخمی و قبل از رسیدن به بیمارستان شهید شد.

کد خبر 559128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha