سایت استکهلمیان (سایت ایرانیان مقیم سوئد) نوشت: خانواده سلطنتی سوئد برای نخستین‌بار پس از آغاز پاندمی کرونا در کشور سفرها و دیدارهای حضوری خود را شروع کرده‌اند. این سفرعا عمدتا در رابطه با آشنایی با وضعیت پاندمی کرونا در کشور و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی صورت می‌گیرد.

مینو اختر زند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت صبح، شاهزاده ویکتوریا ولیعهد سوئد روز پنجشنبه در نخستین سفر و دیدار حضوری خود پس از آغاز همه‌گیری کرونا، از شهر وستروس مرکز استان وستمن لند بازدید کرد. اما نکته جالب اینکه ویکتوریا در قصر وستروس مورد استقبال مینو اختر زند استاندار ایرانی‌تبار استان وستمن لند قرار گرفت که به صورت «تایلندی» و قرار دادن دست‌هایش روی هم به شاهزاده ویکتوریا ادای احترام کرد.

مینو اختر زند که متولد تهران است قبلا علاوه بر سمت بلند پایه خود در شرکت دولتی تولید انرژی واتن فال سوئد، از جمله در هیات رئیسه چندین کمپانی و سازمان بزرگ سوئدی و نیز هیات رئیسه دانشگاه سودرتورن استکهلم عضویت داشته است. مینو اختر زند در فوریه سال ۲۰۰۸ به مدیریت کل اداره راه‌آهن سوئد (بان ورکت) منصوب شد و وظیفه نگاهداری و اداره خطوط راه آهن سراسر سوئد تحت نظر وی قرار گرفت.

دولت مدرات دست راست پیشین سوئد در ماه مه ۲۰۱۰، مهندس مینو اختر زند که در آن زمان ۵۳ ساله بود را به سمت استاندار استان یونشوپینگ سوئد منصوب کرد. او تا سال ۲۰۱۶ به مدت ۶ سال استاندار این استان بود و پس از آن به استانداری استان وستمن لند منصوب شد. وی تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ در این سمت باقی خواهد ماند. وی متاهل و دارای یک فرزند پسر ۳۸ ساله است.

کد خبر 559035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha