مراسم مجازی بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مهدی بیانی، استاد دانشگاه تهران، نسخه‌شناس و اولین رئیس کتابخانه ملی ایران فردا چهارشنبه ۳۰ مهر به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مراسم مجازی بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مهدی بیانی، استاد دانشگاه تهران، نسخه شناس و اولین رئیس کتابخانه ملی ایران فردا چهارشنبه ۳۰ مهر توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی درقالب وبینار برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۵:۰۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حسن سمسار عضو هیئت علمی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و حمیدرضا قلیچ خانی خوشنویس و عضو کمیته تعیین نفایس کتابخانه ملی ایران سخنرانی خواهند کرد.

مهدی بیانی در ۱۲۸۵ شمسی در همدان متولد شد. او پس از گذراندن دوره تعلیمات دانشکده افسری و خدمت وظیفه در ۱۳۱۲ خورشیدی همزمان با کار در کتابخانه دانشسرای عالی، تدریس زبان و ادبیات فارسی را آغاز کرد و در ۱۳۱۳ خورشیدی به مدیریت کتابخانه عمومی معارف منصوب شد.

او در این مقام کتاب‌ها را از کتابخانه سلطنتی و کتابخانه معارف برای بنیانگذاری کتابخانه ملی ایران گردآوری کرد و پس از تأسیس در ۱۳۱۶ شمسی، ریاست آن را بر عهده گرفت. بیانی از استادان ادبیات و از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی و هنری است که افزون بر تدریس ادبیات فارسی، برگزاری کلاس کتابداری، نمایشگاه نسخه‌های خطی و کلاس خوشنویسی را در ایران پایه‌گذاری کرد.

این‌نشست از پایگاه اسکای روم انجمن به‌نشانی: https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher پخش می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با فشردن گزینه «میهمان» بیننده این مراسم باشند.

کد خبر 558801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha