مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تعدیل قیمت مرغ در روزهای آینده خبر داد و گفت: قیمت مرغ احتمالاً در ستاد تنظیم بازار بین ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان مصوب شود.

مرغداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فضلی با اشاره به برگزاری جلسه تنظیم بازار استان دریکی از کشتارگاه‌های استان همدان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای مشترک از سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی و اتحادیه مرغداران گوشتی تشکیل شود و قیمت تمام‌شده مرغ را بررسی کنند تا در نهایت درباره قیمت مرغ تصمیم‌گیری شود. قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است، با توجه به قیمت تمام‌شده مرغ احتمالاً قیمت مرغ بر روی ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان بسته شود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه قیمت مرغ بسته به عرضه و تقاضاست، گفت: در مهرماه جوجه‌ریزی حدود ۳۷ درصد کاهش داشت. بنابراین معلوم است وقتی عرضه کم شود، قیمت بالا می‌رود. در مرداد و شهریور جوجه‌ریزی استان همدان ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشت، در مرداد و شهریور هم جوجه‌ریزی منقطع بود و در نیمه دوم مرداد به شدت اُفت کرد. با کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه، اواخر آبان و اوایل آذر با مشکل مواجه خواهیم شد. تا یک ماه دیگر مشکل تأمین مرغ نداریم اما پس از آن به علت کاهش جوجه‌ریزی در مهر به مشکل می‌خوریم.

توزیع مرغ منجمد در صورت تعدیل نشدن قیمت

فضلی درباره توزیع مرغ منجمد در بازار نیز گفت: اگر قیمت مرغ در بازار متعادل نشود قطعاً بخشی از بازار از طریق ذخایر مرغ منجمد تأمین خواهد شد. وقتی دلار به ۳۲ هزار تومان می‌رسد، هزینه نهاده‌ها، دارو، واکسن، کارگری و... افزایش می‌یابد و قیمت تمام‌شده محصول را بالا می‌برد بنابراین نمی‌توان تولیدکننده را در نظر نگرفت. کاهش جوجه‌ریزی نشان می‌دهد برای تولیدکننده صرفه اقتصادی ندارد میلیاردها تومان سرمایه خود را بخواباند و از طرفی اگر مرغداران جوجه‌ریزی نکنند، مرغ به قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هم گیر نمی‌آید و باید وارد کنیم.

کد خبر 558744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha