جف بریجز، بازیگر آمریکایی برنده اسکار از ابتلای خود به سرطان غدد لنفاوی خبر داد و همزمان از مردم خواست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای بدهند.

جف بريجز بازيگر آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسی‌ان‌ان، بازیگر و خواننده و آهنگساز و تهیه‌کننده ۷۰ ساله آمریکایی که از دو سالگی وارد دنیای هنر شده است، در یک رشته‌توییت خبر ابتلای خود را به سرطان غدد لنفاوی منتشر و البته اعلام کرد به دلیل خوش‌خیم بودن بیماری، روند درمان خیلی خوب پیش می‌رود. بریجز از دوستان و اعضای خانواده‌اش برای همراهی تشکر کرد و نوشت: «همزمان که شما را همراه خودم دارم، لطفا یادتان نرود رای بدهید. چرا که ما در این شرایط همگی کنار هم هستیم.»

بر اساس داده‌های مرکز پایش و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، لنفوم سرطانی است که غدد لنفاوی را درگیر می‌کند و جلوی ساخته شدن و فعالیت گلبول‌های سفید خون را می‌گیرد. این گلبول‌ها وظیفه مبارزه با عفونت‌ها را در بدن انسان بر عهده دارند. از توییت بریجز چنین برمی‌آید که احتمالا سرطان لنفوم او در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده و شاید روند درمانش چندان طولانی و دردناک نباشد. هر چند درگیر شدن هر فرد با سرطان دشواری‌های مربوط به این بیماری را دارد.

بریجز که نخستین بار در دو سالگی مقابل دوربین رفت، فعالیت جدی و حرفه‌ای را در دنیای سینما حدود ۲۰ سال بعد از ۱۹۷۰ آغاز کرد. او در این ۵۰ سال در بیش از ۷۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به «لبوفسکی بزرگ»، «شهامت واقعی»، «سیبیسکت» و «کینگ کنگ» اشاره کرد. بریجز در ۲۰۱۰ برای «دل دیوانه» جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برد و یک سال بعد با «شهامت واقعی» نامزد دریافت همین جایزه شد.

از دیگر افتخارهای کارنامه پربار این بازیگر ۷۰ ساله زاده لس‌آنجلس می‌توان به پنج نامزدی دیگر اسکار (آخرین بار در ۲۰۱۷ برای «اگر سنگ از آسمان ببارد»)، سه نامزدی جایزه بفتا، یک نامزدی جایزه امی، چهار نامزدی و یک جایزه گلدن گلوب (برای «دل دیوانه»)، جایزه افتخاری سیسیل ب. دمیل از مراسم گلدن گلوب در ۲۰۱۹ و ده‌ها نامزدی و جایزه دیگر اشاره کرد. بریجز مشغول بازی در سریال «پیرمرد» برای شبکه FX بود که حالا به ابتلایش به سرطان، باید مدتی دوره درمان و نقاهت را پشت سر بگذارد.

کد خبر 558677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha