متخصصان و دانشمندان علوم پزشکی ژاپن با انجام پاره‌ای تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که ویروس کرونا پنج برابر بیشتر از ویروس بیماری آنفلوآنزا روی پوست بدن انسان زنده می‌ماند.

کرونا ویروس

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه ژاپن تایمز نوشت: محققان ژاپنی به‌تازگی دریافته‌اند ویروس کرونا می‌تواند ساعات طولانی روی پوست انسان فعال بماند و به همین علت، شستن مکرر دست‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات برای از بین بردن کووید-۱۹ است.  

گزارش حاکی است ویروسی که باعث ابتلا به آنفلوآنزا می‌شود، روی پوست انسان حدود ۲ ساعت زنده می‌ماند؛ در صورتی که مدت زمان فعال بودن کرونا روی پوست انسان ۵ برابر این زمان است.  

در مقاله محققان ژاپنی در نشریه علمی و پزشکی مرتبط با بیماری‌ها آمده است: زنده ماندن طولانی ویروس کرونا بر روی پوست انسان ممکن است خطر انتقال آن را به دلیل تماس‌ها و ارتباطاتی که بین افراد به وجود می‌آید، افزایش دهد و همین موضوع، همه‌گیری را تسریع می‌کند.  

این تیم تحقیقاتی ژاپن مقادیری از پوست‌های جمع‌آوری‌شده از نمونه‌های کالبدشکافی را حدود یک روز پس از مرگ مبتلایان آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که اگر دست‌ها و پوست با اتانول ضدعفونی شوند، ویروس کرونا و آنفلوآنزا ظرف ۱۵ ثانیه غیرفعال می‌شود.  

بنا به اعلام دانشمندان ژاپنی، ماندگاری بیشتر کرونا روی پوست، خطر انتقال آن را به‌سرعت افزایش می‌دهد و بهداشت دست‌ها می‌تواند چنین خطری را به‌شدت کاهش دهد.  

سازمان جهانی بهداشت پیش‌تر خواستار شست‌وشوی منظم و کامل دست‌ها برای محدود کردن دوره انتقال ویروس شده و از ابتلای شیوع ویروس در چین بر این موضوع تاکید ورزیده است.

کد خبر 558543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha