رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ‌۹۰ درصد دانش‌آموزان آموزش و پرورش عشایری استان به دلیل مشکل نداشتن گوشی تلفن هوشمند، تبلت و اینترنت پرسرعت به شبکه شاد دسترسی ندارند.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حاتم خالدی افزود: اکنون ۸۳۱۱ دانش‌آموز عشایری در مقاطع مختلف تحصیلی و  ۱۰۳۵ نوآموز در مقطع پیش دبستانی مشغول تحصیل هستند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراگیری برگزاری کلاس‌های درس غیر حضوری در سایر نقاط استان، بیش از ۹۲ درصد دانش‌آموزان عشایری در کلاس درس به صورت حضوری آموزش می‌بینند. ۱۵۱ مدرسه در مناطق عشایری فعال و از این تعداد چهار مدرسه شبانه‌روزی عشایری است؛ سه مدرسه خاص دختران و یک مدرسه پسران در مقطع متوسطه اول و دوم.

رئیس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بالای ۸۲ درصد دانش‌آموزان عشایری استان در شهرستان لردگان مشغول تحصیل هستند. همچنین ۱۴ مدرسه در حوزه عشایر کوچرو در استان فعال است که بیشتر این مدارس در شهرستان کوهرنگ مستقر است.

وی به نبود اینترنت پرسرعت در برخی از مناطق عشایرنشین و همچنین دسترسی نداشتن به تبلت و گوشی هوشمند برای اتصال به شبکه شاد به عنوان مهمترین مشکلات دانش‌آموزان این مناطق اشاره کرد و افزود گفت: این امر باعث شده که بیشتر کلاس‌های درس این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار شود.

خالدی با اشاره به وضعیت گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرستان لردگان گفت: برگزاری کلاس درس غیرحضوری در این منطقه، نیاز به کمک خیران برای تامین گوشی هوشمند است.

کد خبر 558503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha