رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ماده واحده بودجه سالجاری دولت ۵۷۰ هزار میلیارد تومان خاطرنشان کرد: دولت نه‌تنها یک ریال هم کسری بودجه ندارد بلکه درآمد مازاد هم دارد.

حاجی بابایی

به گزارش  همشهریآنلاین به نقل فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در برنامه پایش با بیان اینکه گرانی‌ها یک روزه به وجود نیامده است، اظهار داشت: این گرانی‌ها زیرساخت‌هایی دارد و پیشانی برنامه‌ریزی برای تورم و رفع مشکلات آن بایستی از دولت شروع شود.

وی افزود: وقتی موضوع گرانی‌ها و قیمت‌گذاری‌ها مطرح می‌شود اگر مجلس ورود کند و مصوبه‌ای را داشته باشد ممکن است دولت ادعا کند که همه آنچه را من برنامه‌ریزی کرده بودم با مصوبه مجلس به هم خورده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: نبایستی مجلس دست دولت را روی کاری ببندد این در حالی است که در شرایط فعلی ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم ولی برنامه مجلس آن است که هر نوع کمکی که دولت بخواهد برای آنکه بر تورم و گرانی فائق آید انجام دهد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه گرانی یک روزه به وجود نیامده است، گفت: پیشانی مبارزه با گرانی برعهده دولت است این در حالی است که مجلس برای نظام و مردم، مراعات دولت را می‌کند.

وی گفت: مجلس طرح‌هایی را در نظر دارد تا در کوتاه‌مدت قسمتی از مشکلات مردم را حل کند که می‌توانم به طرح تأمین کالاهای اساسی اشاره کنم که هم‌اکنون در حال طی مراحل نهایی آن هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر همین اساس بنا داریم به ۶۰ میلیون نفر در کشور کمک کنیم که تا آخر اسفندماه حداقل دغدغه گوشت، روغن، برنج و ... که در زمره کالاهای اساسی است نداشته باشند. این در حالی است که ۲۰ میلیون نفر از این افراد که شامل سه دهک پایین جامعه بوده و مشکلات اساسی دارند را حل کنیم. 

حاجی بابایی گفت: مجلس فقط برای نظام و مردم، مراعات دولت را می‌کند این در حالی است که در بودجه سال ۹۹ دولت بر اساس قانون عمل نکرده است. ضمن اینکه برخی اوقات از قانون عبور شده تا دولت سرپای خود بایستد. 

وی با بیان اینکه ماده واحده بودجه سالجاری دولت ۵۷۰ هزار میلیارد تومان خاطرنشان کرد: دولت نه‌تنها یک ریال هم کسری بودجه ندارد بلکه درآمد مازاد هم دارد.

کد خبر 558349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 35
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    14 0
    پس مردم رو سرکار گذاشتید خداخیرتون بده
  • ناجی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    10 0
    با سلام پس صحبتهای ریس بانک مرکزی در رابطه با فروش اوراق و ارز و غیر برای جبران میری بودجه چه بوده.
  • امیر IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    25 1
    دولت کسری بودجه ندارد ؟ پس نقشه دارد که فشار هر چه بیشتر بر مردم وارد کند تا مردم فرصت فکر کردن ، اعتراض یا هر گونه حرکتی را داشته باشند .
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    12 0
    پس چرا حقوق های عقب افتاده را میپردازند چون مدیریت وجود ندارد چون دلسوز مردم نیست
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    10 1
    این آدم معلومه کارشو بلده .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    7 3
    دولت درآمد مازاد دارد البته اگه کارانه نود میلیونی پزشکان بگذارد .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    13 0
    من كه ديگه راى نميدم نه مجلس نه رياست جمهورى همتون به فكر جيب خودتونيد الان دولت ميدونه هيچك كس راى نميده ميخوان احمدى نژاد را بيارن تا فقط راى جمع كنند ميگن روحانى بده برا ما مردم كه افتضاح بود ولى برا دولت خوب كار كرد پرايد 18 مليون شد 150 مليون
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    19 2
    معلومه که کمبود بودجه نداره. با این همه پولی که تو بورس از جیب مردم گرفت. چرا باید کسری داشته باشه.
  • مهدی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    26 1
    تنها چیزی که مهم نیست برای این دولت مردم هستن. روحانی معذرت خواهی که نمیکنه طلبکار مردم هم هست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    30 4
    ایران با اینهمه ثروت ملی از قبیل نفت - گاز - معادن سنگ - معادن طلا ( معدن طلای تکاب آذربایجان غربی به تنهایی پاسخگوی کل خاورمیانه است)_ فروش و صدور آب - برق - گاز_ ذخایر غنی انواع ماهیان وآبزیان دریایی _ ذخایر غنی پتروشیمی و... چرا باید مردمش در این وضعیت اسف بار زندگی کنند. در مقابل بی کفایتی دولتمردان و حاکمان کار نابلد_ اختلاس توسط مسوولین رده بالا_ و خیانت آنان باعث و بانی بدبختی مردم ایران شده اند.
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    17 2
    پس این پول ها کجا میره، چرا وضعیت اقتصادی کشور به این شکله پس. ..
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    20 0
    این مثل اینکه توی غار اصحاب کهف خواب بوده تازه بیدار شده