یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: ۳ خانه‌مسافر متخلف در این شهرستان به دلیل شکایت از سوی مردم تعطیل شد.

خانه مسافر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعدالله رحیمی‌خواه اظهار کرد: با توجه به شکایت مردم از سه خانه مسافر متخلف که موجب ایجاد مزاحمت عمومی و سلب آسایش و امنیت اجتماعی همشهریان شده بود با دستورمقام قضایی، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی بسته شدند.

وی یادآور شد: مالکان منازل مسکونی حق ندارند منزل شخصی خود را به عنوان مکان عمومی استفاده قرار داده و بدون مجوز قانونی به مسافران اجاره دهند. هر گونه فعالیت در زمینه اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که بدون مجوز از این اداره باشد و موجب نارضایتی و ناامنی شود براساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با درخواست از شهروندان برای همکاری بیشتر گفت: از همشهریان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با تنظیم دادخواست به مراجع قانونی تحویل دهند تا در اسرع وقت برابر قانون و مقررات از سوی دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر و ۲ هتل آپارتمان است. این استان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

کد خبر 558136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha