یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: ۳ خانه‌مسافر متخلف در این شهرستان به دلیل شکایت از سوی مردم تعطیل شد.

خانه مسافر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعدالله رحیمی‌خواه اظهار کرد: با توجه به شکایت مردم از سه خانه مسافر متخلف که موجب ایجاد مزاحمت عمومی و سلب آسایش و امنیت اجتماعی همشهریان شده بود با دستورمقام قضایی، توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی بسته شدند.

وی یادآور شد: مالکان منازل مسکونی حق ندارند منزل شخصی خود را به عنوان مکان عمومی استفاده قرار داده و بدون مجوز قانونی به مسافران اجاره دهند. هر گونه فعالیت در زمینه اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که بدون مجوز از این اداره باشد و موجب نارضایتی و ناامنی شود براساس قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با درخواست از شهروندان برای همکاری بیشتر گفت: از همشهریان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را با تنظیم دادخواست به مراجع قانونی تحویل دهند تا در اسرع وقت برابر قانون و مقررات از سوی دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲۴ مهمانپذیر و ۲ هتل آپارتمان است. این استان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

کد خبر 558136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha