رئیس شورای شهر تهران گفت: آمار روزانه فوتی‌های کرونا در تهران نزدیک ۱۵۰ نفر شده است، باید به فکر تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر این کار را نکنیم به نظر می‌رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است  چراکه به صورت طوفانی عمل می کند و با اینکه در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم.

وی اضافه کرد که متاسفانه وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی نزدیک شده است.

هاشمی گفت: آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تاکنون از سوی ستادکلی  اتخاذ شده، انجام شود. این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه برخی صنوف در تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

رییس شورای شهر با اشاره به فصل پاییز و تردد خودروها که باعث آلودگی هوا و تاثیر جدی بر ایمنی و سلامت  گروه های مختلف دارد، گفت: متاسفانه مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا هست.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که « وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می کنند» گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل کنند تا مردم کرونا نگیرند، در مورد آلودگی هوا افزود: ما در آبان ماه  در پی شیوع آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از  درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل شود حمل ونقل عمومی خلوت می شود.

کد خبر 558082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha