رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام حسن(ع) امام صلح و امام پیوند بود، تأکید کرد: او امامی بود که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت. وقتی برخی از اصحاب امام حسن(ع) آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: «انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح» ...

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی در جمع اعضای هیأت دولت با بیان اینکه مردم در فشار اقتصادی هستند، گفت: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم و عرض کنم که دولت همه توان خودش را برای تأمین ارز کالای مورد نیاز جامعه به‌کار برده و به‌کار خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مشکل و مصائب مردم، غافل نیست. هر چه در توان داشتیم عمل کردیم. در برابر کرونا، هر چه توان داشتیم عمل کردیم، کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، نیروهای مسلح، مدیران و بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان ما هر چه توانستیم انجام دادیم و هر چه بتوانیم انجام می‌دهیم و به نوکری و خدمت برای مردم افتخار می‌کنیم.

درخواست روحانی از وزیران

روحانی در بخشی از سخنانش گفت: از همه وزرا و مسئولان و از همه آنهایی که بار سنگین مسئولیت را بر دوش دارند خواهش می‌کنم، با قدرت و با همه توانمندی و با استمداد از روح پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، امام حسن(ع)، مولای ما علی بن موسی الرضا(ع)، این بار را به مقصد برسانیم و مشکل مردم را کاهش دهیم. روحانی جنگ تحمیلی اقتصادی سال۹۷، سیل سال۹۸در ۲۵استان و کرونای پایان سال گذشته تاکنون را ۳آزمایش بزرگی دانست که خدا را شکر مردم در همه این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

موعد لغو تحریم

رئیس‌جمهور به یک تاریخ تقویمی مهم در یکشنبه هفته آینده هم اشاره داشت و آن رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران براساس توافق هسته‌ای ۵سال پیش بود. روحانی گفت: به ملت عزیز ایران این خبر خوش و تبریک را عرض می‌کنیم که ۱۰سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده، رفع خواهد شد و ۲۷مهرماه دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم و شما مردم می‌دانید که ۴سال سر این مسئله با آمریکا جنگیدیم. ۴سال آمریکا به این در و آن در می‌زد برای اینکه روز ۲۷مهرماه این اتفاق نیفتد، اما چند روز دیگر این اتفاق خواهد افتاد. اشاره روحانی به تلاش‌های ضدبرجامی آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ طی ۴سال مسئولیت او در کاخ سفید بود.

روحانی خطاب به مخالفان برجام گفت: آنهایی که می‌گویند برجام برای ما چه کرده، این یکی از کارهای برجام است که تحریم تسلیحاتی را برداشت. از یکشنبه می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم. این یکی از آن اقدامات مهمی بود که دولت تدبیر و امید انجام داد. البته بعضی وقت‌ها صبر و حوصله لازم دارد تا به همه نکاتی که مورد توجه و مورد نیاز است برسیم. البته این وسط یک شری به نام حاکمان جدید کاخ سفید در دنیا پیدا شد که این شر را نه بر سر مردم ما که بر سر همه آورده است.

امام حسن(ع)، امام صلح و پیوند

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه امام حسن(ع) امام صلح و امام پیوند بود، تأکید کرد: او امامی بود که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت. وقتی برخی از اصحاب امام حسن(ع) آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: «انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح»، گفت: جامعه اسلامی که شما ۱۰نفر نیستید، شما ۲۰نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.

کد خبر 557515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha