چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

ستاد مبارزه با کرونا با شدت گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا چندین بار موضوع دورکاری کارکنان و کاهش رفت‌وآمد آن‌ها را مطرح کرده است.

دورکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از مدتی قبل با شروع موج‌های جدید ویروس کرونا چندین بار از سوی ستاد مبارزه با کرونا موضوع دورکاری کارکنان و کاهش رفت‌وآمد آن‌ها مطرح شده است و به طور ویژه ستاد کرونای تهران این درخواست را داشته تا با کاهش رفت‌وآمد تا حدودی به بهبود وضعیت موجود کمک کند.

با وجود درخواست‌هایی که در رابطه با اعمال دورکاری برای کارکنان در شرایط موجود کرونا مطرح است، همچنان دولت بر بخش نامه قبلی خود در رابطه با شرایط مشروط تاکید دارد و در این رابطه منعی قائل نیست.

این در حالی است که اخیرا علی ربیعی سخنگوی دولت هم در اظهاراتش به اعمال دورکاری اشاره داشته اما بیانگر این‌که رسما دورکاری و وضعیت جدیدی ابلاغ شده باشد نیست، بلکه وی به همان بخشنامه خرداد امسال در رابطه با حضور کارکنان و مشروط بودن دورکاری اشاره داشته است.

دراین‌باره بخوانید؛

شرایط جدید دورکاری کارکنان در میانه پیک سوم کرونا اعلام شد

این در حالی است که از اسفند سال جاری با شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش تردد و تجمع، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به کاهش حضور کارکنان گرفت که بر این اساس در ابتدا ساعت کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد.

با این حال از خرداد تاکنون بخشنامه جدید یا ابلاغیه رسمی از سوی دولت برای دورکاری و کاهش حضور کارکنان مطرح نبوده و هر بار نیز مسئولان دولتی به همین بخشنامه که در آن شرایط دورکاری براساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ اشاره دارد تاکید کرده است. 

طبق آن کارکنان می‌توانند در صورتی که زیرساخت‌های دورکاری برای ارائه خدمات فراهم باشد دورکار باشند و در محل کار خود بنابر تشخیص مدیران مربوطه حضور نداشته باشند و این هم به صورت اولویت برای مادران دارای کودک یا خانم‌های باردار و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قرار گرفته است و از این نظر منعی ندارد.

با وجود این آخرین موضع سازمان اداری و استخدامی نیز به همین موضوع برگشته و تاکید دارد که در مرحله اول باید دستگاه‌های اجرایی تمامی پروتکل‌ها را رعایت کرده و در راستای توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیک حرکت کند که کمترین حضور مراجعه‌کنندگان در سازمان‌ها و دستگاه‌ها را با خود به همراه داشته باشد ولی در صورت وجود زیرساخت می‌توانند بنابر تشخیص خود کارکنان را دورکار کنند.
 

کد خبر 557391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha