معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های اعمال‌شده در تهران به طور قطع در کنترل کرونا تاثیر دارد، راه اساسی و کلیدی مقابله با ویروس کرونا پرهیز از تجمعات است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن فرهادی درباره اعمال دورکاری و محدودیت‌های کرونایی برای مشاغل ۳ و ۴ که در تهران اجرایی شده، اظهار کرد: راه اساسی و کلیدی مقابله با کرونا، جلوگیری از تجمعات است اما بسیاری از این موارد امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: باید توان بیمارستان‌ها در نظر گرفته شود. از طرفی باید به این نکته نیز توجه کرد که اعمال محدودیت، به معنی تعطیلی کسب و کارها است. باید به این توجه کرد که هرچه محدودیت بیشتر شود، بیماری کمتر می‌شود اما درمجموع باید منطقی نگاه کرد. هیچ جای دنیا نیز محدودیت‌ها را به صورت مستمر ادامه نمی‌دهد.

وی افزود: وزارت بهداشت موافق دورکاری است اما باید به این نکته نیز دقت کنیم که دولت الکترونیک به طور کامل در کشور مستقر نشده و امکان دارد که در کار بسیاری از افراد اختلال به وجود بیاید.

 معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت بیان کرد: محدودیت‌های اعمال‌شده در تهران بطور قطع تاثیر دارد زیرا مشاغل ۳ و ۴ مثل مدارس، دانشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد شامل مواردی هستند که تماس‌ها در آنها زیاد بوده و خاصیت آن شغل هم مبنی بر تجمع است. هر رفتاری که تماس و تجمع را کم کند، در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر است. البته ممکن است این محدودیت‌ها در یک هفته پاسخگو نباشد و برای یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

فرهادی افزود: اختیار استانداری‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌شود. استانداری‌ها درخواست خود برای اعمال محدودیت را به وزارت کشور و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز درخواست را به وزارت بهداشت می‌فرستند. در صورت تایید وزیر بهداشت و وزیر کشور، درخواست‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا می‌رود.

  • جریمه برای افرادی که ماسک نمی‌زنند

این مسئول اظهار کرد: وقتی محدودیت‌ها اعمال و نظم پروتکلی برقرار می‌شود، مورد حمایت اکثر مردم است. اگر به مکانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، تذکر داده شود، مردم حمایت می‌کنند. وقتی پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه زنجیره‌ای یا رستوران اجرا شود، مردم از آن فروشگاه و رستوران بیشتر استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: درنتیجه افراد اندکی باقی می‌مانند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که برای این موضوع راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. به طور مثال پلیس راهور می‌تواند خودروهای عمومی را که افراد در آن ماسک نمی‌زنند، جریمه کند. این موضوع برای اجرا در حال بررسی است.

فرهادی درباره پیگیری و رهگیری افرادی که تست کرونا آنها مثبت است نیز گفت: این اقدام در اروپا با استفاده از سیستم‌های الکترونیک در حال انجام است. اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که افراد مبتلا که تست آنها مثبت است را ردگیری می‌کند و این اقدام در ایران هم قابل اجرا است.

کد خبر 555024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha