وزیر آموزش و پرورش، خودکشی دانش‌آموز ۱۱ساله بوشهری به دلیل نداشتن گوشی تلفن‌همراه را تکذیب کرد.

حاجی میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی گفت: اینکه گفته شده دانش‌آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت خودکشی کرده، واقعی نیست. دیشب هم در تلویزیون دیدید که با خانواده و معلم او صحبت شد. گزارش تایید شده‌ای مبنی بر اینکه خودکشی به این دلیل اتفاق افتاده، وجود ندارد.

او گفت: بی‌جهت اخباری را که صحت و قطعیت ندارند، اشاعه ندهیم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش و پرورش این است که خود را نسبت به همه دانش آموزان مسئول می‌داند و به همه آنها  با هر امکانات و شرایطی آموزش می‌دهد. در این جلسه گفته شد که «آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا ناتوان ظاهر شد». من درخواست می کنم راهبردها و برنامه های کشورهای دیگر را هم بررسی کنید. ۶۷ درصد ملعمان دنیا برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه می‌کنند. دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند در هیچ کشوری صددرصدی نیست.

حاجی‌میرزایی افزود: ما هم از روش‌هایی که اکنون در دنیا ارائه می شود، برای آموزش استفاده می کنیم. تاکید کرده‌ایم که اصل بر آموزش حضوری است. ارتباطات و تعاملات و پیوند همسالان با یکدیگر کارکرد مهم مدرسه است. ما مرجع تعیین پروتکل های بهداشتی نیستیم، ولی باید آن را رعایت کنیم. با این حال به نگرانی خانواده ها احترام گذاشتیم و امکان آموزش غیرحضوری از طریق شبکه شاد فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های فنی دائما در حال رصد اشکالات شبکه شاد و رفع آن هستند، گفت: شبکه شاد تنها پاسخ ملی ما به یک نیاز حیاتی و ضرورتی است. طی دو هفته گذشته هر روز نسبت به روز قبل میزان ترافیک و برگزاری کلاس های زنده در شاد افزایش یافته و به ۵۵۰ هزار ارتباط زنده در روز و ۲۹۵ گیگابایت بر ثانیه سرعت در روز رسیده ایم و رکورد اپلیکیشن های خارجی دیگر را شکسته ایم. ضمن اینکه این بستر آموزشی ایمن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ منطقه و استانی حق ندارد دانش‌آموزی را به علت نداشتن ابزار هوشمند تحت فشار قرار دهد تا حتما آن را تهیه کند، گفت: روش‌های دیگری هم برای آموزش وجود دارد؛ یکی از آنها مدرسه تلویزیونی است.

حاجی میرزایی افزود: ما بسته های خودآموز آموزشی هم تهیه کرده‌ایم. مدیران مدارس ما در سراسر کشور مسئول هستند که اجازه ندهند حتی یک دانش آموز از آموزش محروم شود. در تمام پایه های تحصیلی رشد ثبت‌نامی داشتیم و به جز پیش‌دبستانی که برای آن برنامه غیرحضوری داریم، بقیه دوره ها رشد ثبت نام داشته اند.

وی با اشاره به اینکه با کمک، همکاری و ایثار معلمان، عملکرد خوبی در جریان کرونا نشان دادیم گفت: با پدیده ای مواجه شدیم که تعادل ها را به هم زده است و این راه حل ها را برای آن پیدا کردیم. اگر شخصی راهکار دیگری دارد ارائه کند، ما با آغوش باز استقبال می کنیم.

کد خبر 557135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha