رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اخیراً جلسه‌ای با آقای ناطق نوری داشتیم، او می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم و تمایلی چه به عنوان کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.

محمدرضا باهنر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، «محمدرضا باهنر» رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید «تلاش می‌کنیم، نیروهای انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰ به وحدت صددرصدی دست یابند»، وقتی از او سوال کردم برای دست یابی به این وحدت صددرصدی، چه ساختار و تابلویی طراحی کرده‌اید؟ با مروری به سازوکار گذشته پاسخ داد: پیرامون اسم هنوز تصمیم گیری نشده است، بیشتر ساختار مهم است. شاید اسم، همان شورای ائتلاف بماند و یا اسم دیگری داشته باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ  به اینکه «این روزها بحث رئیس جمهور شدن یک چهره نظامی در رسانه‌ها بویژه رسانه‌های اصلاح طلب زیاد مطرح می‌شود، نظر شما به عنوان یک فعال سیاسی شناخته شده درباره کاندیداتوری نظامی‌ها در انتخابات چیست؟ و آیا احتمال می‌رود اصولگرایان در این دوره از یک چهره نظامی در انتخابات حمایت کنند؟» گفت که  اینکه بگوییم هرکس نظامی شد، نمی‌تواند بیاید درست نیست، برعکس این مطلب را هم نباید بگوییم. یعنی اصولگرایان بیایند فقط تبلیغ کنند که این بار حتماً باید گزینه انتخابات، نظامی باشد.

وی اضافه کرد: ما در همه اقشار کشور، نیروهای خوب، بد، قوی، ضعیف، موفق و ناموفق داریم. از سوی دیگر من معتقدم اصلاً ریاست جمهوری را نبابد صنفی و قشری کنیم و بدون آنکه شناختی از افراد داشته باشیم بگوییم یک پزشک پیدا کنیم چرا که اگر او [پزشک] رئیس جمهور شود خوب است اما از آنجا که از عملکرد حسن روحانی راضی نیستیم پس نباید بگوییم که یک روحانی [به معنای عام] رئیس جمهور شود. اصلاً نباید این تقسیم بندی ها را داشته باشیم.

باهنر گفت: فردی که می‌خواهد وارد صحنه انتخابات شود، باید تجربه، علم، سابقه، تدبیر و خردجمعی و راه حل‌هایی که ارائه می‌دهد را در نظر بگیریم. به طور مثال «قالیباف» تا به حال چند مرتبه برای کاندیدای ریاست جمهوری آمده است و تا پیروزی هم پیش رفت و در حال حاضر هم رئیس یک قوه است. پس اینکه بگوییم هرکس نظامی شد، نمی‌تواند بیاید درست نیست، برعکس این مطلب را هم نباید بگوییم. یعنی اصولگرایان بیایند فقط تبلیغ کنند که این بار حتماً باید گزینه انتخابات، نظامی باشد.

وی افزود: معتقدم، از اصناف و اقشار مختلف هرکس بخواهد می‌تواند بیاید و کسانی که شورای نگهبان تأیید می‌کند، حق دارند رئیس جمهور شوند و مردم و فعالان سیاسی هم باید بنشینند و روی آن شاخص‌های مؤثر در ریاست جمهوری حرف بزنند و نظر ارائه بدهند.

باهنر همچنین  درمورد احتمال حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری در این دوره از انتخابات اظهار کرد:  خیلی بعید بدانم. ما جلساتی با آقای ناطق تحت عنوان جلسات هیئت رئیسه مجالس چهارم و پنجم داریم و اخیراً هم این جلسه برگزار شده بود، ما تلاش کردیم که او فعال شود اما قاطعانه می‌گوید احساس تکلیف نمی‌کنم به همین جهت در حوزه علمیه خود مشغول به فعالیت است و اراده‌ای برای ورود به فعالیت‌های سیاسی ندارد از این رو تمایلی برای نقش آفرینی در صحنه سیاسی چه به عنوان یک کاندیدای انتخابات و چه به عنوان کارگردان صحنه سیاسی ندارد.

کد خبر 557091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha