یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دارویی که برای درمان اسکیزوفرنی به کار می‌رود به عنوان اولین دارو برای درمان علائم بیماری اوتیسم در کودکان هم مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) جمعه 6 اکتبر(16 مهر) اعلام کرد که داروی ریسپردال(Risperdal) می‌تواند برای درمان تحریک‌پذیری، پرخاشگری، صدمه عامدانه به خود و کج خلقی د رکودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم به کار رود.

اوتیسم اصطلاحی است که برا ی توصیف طیف وسیعی از علائم از رفتارهای تکراری تا اشکال در سخن گفتن و  و گاهی عقب‌ماندگی ذهنی به کار می‌رود.

ریسپردال پیش از این پرفروش‌ترین فرآورده شرکت "جانسون و جانسون" است و در سال 2005 3.5 میلیارد دلار فروش داشت.این دارو از سال 1993 برای درمان کوتاه‌مدت بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی و از سال 2003 برای درمان کوتاه‌مدت مانی(شیدایی) مورد استفاده بوده است.

بیماران اوتیستیک که با این دارو درمان شده‌اند از لحاظ علائم رفتاری بهبودی قابل توجهی از خود نشان ‌داده‌اند.اما این دارو بر علائم اصلی اوتیسم یعنی مشکلات ارتباطی و اشکال در تعامل‌های اجتماعی اثری ندارد. ب

ه هرحال بنابر اعلام شرکت سازنده نشان داده شده است که این دارو در درمان اختلالات رفتاری که تحصیل و زندگی خانوادگی کودک را مختل می‌کنند مفید است.

شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو خواب‌آلودگی، یبوست، خستگی و اضافه وزن هستند.

کد خبر 5570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز