سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

بازدیدهای سرزده از نانوایی‌های اهر از کم‌فروشی در نانوایی‌های با آرد سهمیه دولتی و کم‌فروشی و گرانفروشی در نانوایی‌های آزادپز این شهرستان آذربایجان شرقی پرده برداشت.

بازدید از نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرماندار اهر به همراه روسای ادارات صمت، غله، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان برای بررسی وضعیت نانوایی‌ها و پیگیری مطالبات و گلایه‌های شهروندان اهری، از نانوایی‌ها بازدید کرد.

نانوایی‌ها وزن هر چانه نان لواش را که می‌بایست ۱۳۰ گرم باشد، به طور میانگین به ۸۵ تا ۹۵ گرم کاهش داده بودند. البته تخلف و کم‌فروشی برخی از نانوایی‌های سنگکی‌ و بربری نیز برای بازرسان و فرماندار محرز شد.

برخی از بربری‌پزی‌ها وزن هر چانه را از ۵۵۰ گرم به ۳۸۰ و بعضاً ۴۵۰ گرم به بهانه گران‌تر شدن آرد کاهش داده بودند. این در حالی است که طبق برآورد کارشناسان، اگر فقط آرد سهمیه دولتی در نانوایی‌ها پخت شود، کمبودی در تأمین و نیاز نان شهروندان وجود نخواهد داشت.

بنا به گفته نانوایان، هر کیسه آرد در بازار آزاد از ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۵۰ و حتی ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود، اما اداره غله اهر هر کیسه آرد نیمه‌یارانه‌ای را به ۴۸ هزار تومان و هر کیسه آرد سهمیه (دولتی) یارانه‌ای را به قیمت ۳۳ هزار تومان به نانوایی‌های اهر تحویل می‌دهد.

در ادامه‌ بازدید از نانوایی‌ها، به نانوایی‌های لواشی رسیدگی شد و به یک قرص نان لواش پخته به وزن ۵۵ گرم برخوردیم که نشان می‌داد وزن چانه نان حداقل بین ۸۰ یا ۸۵ گرم (یعنی حدود ۵۰ گرم کمتر از وزن تعیین‌شده) باشد.

در پی این بازرسی ۵ساعته، فرماندار اهر دستور داد از مجموع ۴۰ واحد نانوایی که مورد بازرسی قرار گرفت، غیر از ۳ نانوایی که مورد تشویق قرار گرفتند نانوایی‌های متخلف به مردم معرفی شوند. ۶ واحد نانوایی هم به‌ خاطر تخلفات گسترده باید پلمب شوند که یکی از این واحدها بلافاصله پلمب شد.

کد خبر 556987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha