مرتضی طلایی گفت: موقعیت سیاسی آقای قالیباف از هر زمانی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر است و او اگر بخواهد در انتخابات حاضر شود، از سِمت رئیس‌مجلس و نه شهردار تهران می‌آید.

مرتضی طلایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  نامه‌نیوز، وضعیت انتخاباتی اصولگرایان هنوز چندان روشن نیست؛ از یک سو هنوز سازوکار انتخاباتی مشخصی برای فعالیت‌های انتخاباتی شکل نگرفته است و از سوی دیگر معلوم نیست که در نهایت چه نامزدهایی در انتخابات نامزد می‌شوند و چه فردی به‌عنوان نامزد نهایی اصولگرایان معرفی می‌شود.

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا درباره آنچه در جبهه اصولگرایی می‌گذرد گفت: «اصولگرایان تجربه شورای ائتلاف را دارند و می‌توانند آن را به‌روز رسانی کنند و با تشکیلاتی منسجم به فعالیتی انتخاباتی بپردازند که همین هم خواهد شد. تشکیلات جمنا که در انتخابات سال۹۶ ایفای نقش کرد برای آن بود که اصولگرایان دور هم جمع شوند و به انسجام برسند اما اکنون باتوجه به تجربه شورای ائتلاف که در انتخابات مجلس در اسفند۹۸ باعث ارائه لیست واحد شد، انسجام درونی میان اصولگرایان وجود دارد و نیازی نیست یک تشکیلات جدید شکل بگیرد».

او درباره گمانه‌زنی‌هایی که بر نامزدی قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده انجام می‌شود، تصریح کرد: «موقعیت سیاسی آقای قالیباف از هر زمانی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بهتر است و او اگر بخواهد در انتخابات حاضر شود، از سِمت رئیس‌مجلس و نه شهردار تهران می‌آید اما اینکه واقعا بخواهد نامزد شود یا نه بستگی به نظر خودشان دارد که هنوز موضعی رسمی درباره این موضوع نگرفته است».

این فعال سیاسی به انتقادهایی اخیرا به سفرهای استانی قالیباف یا ملاقات او با بیماران کرونایی می‌شود هم واکنش نشان داد: «علل مختلفی در تخریب آقای قالیباف وجود دارد. آقای قالیباف نشان داده است که حتی اگر فردی در جایگاه تقنین هم باشد می‌تواند برای خدمت به مردم وارد صحنه شود. وقتی فردی که در رأی قوه مجریه نشسته است و اتفاقا وظیفه دارد که پیگیر مستقیم مشکلات مردم باشد به بهانه کرونا در میان مردم دیده نمی‌شود و می‌خواهد با کنترل از راه دور کشور را مدیریت کند، اقدامات آقای قالیباف را می‌بیند، شروع به تخریب می‌کند. آقای روحانی حتی برای معرفی وزیر دولتش هم حاضر نشد به مجلس برود و مدام می‌گوید ستاد مقابله با کرونا این‌طور صلاح دیده است. مردم پیش خود سؤال می‌پرسند که مگر خون رئیس‌جمهور رنگین‌تر از ماست که ستاد مقابله با کرونا دستور می‌دهد رئیس‌جمهور در هیچ جمعی حاضر نشود اما ما باید به سخت‌ترین شکل ممکن سر کار خود حاضر شویم. اگر مردم به صورت طبیعی کار می‌کنند رئیس‌جمهور هم باید وظایفش را به درستی انجام ندهد. حتی من باور دارم رئیس‌جمهور که مردم به او اعتماد کرده‌اند و از مردم رأی گرفته است باید جلوتر از مردم حرکت کند و جان خود را فدای ملت کند، نه آنکه همه‌چیز را از پشت مانیتور رصد کند».

او افزود: «یکی دیگر از دلایل تخریب آقای قالیباف بحث‌های انتخاباتی است. اصلاح‌طلبان و نزدیکان دولت از احتمال حضور آقای قالیباف در انتخابات ترسیده‌اند به همین دلیل از حالا موتورهای تخریب خود را به کار انداخته‌اند تا چهره او را نزد مردم مخدوش کنند اما مردم همه‌چیز را کنار هم می‌گذارند و قضاوت دقیقی دارند».

طلایی درخصوص اعلام نامزدی عزت‌الله ضرغامی که به تازگی رسانه‌ای شده است هم گفت: «به نظر من ورود آقای ضرغامی به انتخابات ریاست‌جمهوری خوب است و هیچ ایرادی ندارد اما احتمالا آقای ضرغامی هم می‌داند که تا کجا باید پیش برود و حتما سعی می‌کنند که با مجموعه اصولگرایان هماهنگ باشد».

او همچنین درباره احتمال نامزدی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات۱۴۰۰ هم خاطرنشان کرد: «ممکن است آقای رئیسی نامزد انتخابات شود که البته او نیز مانند دیگر شخصیت‌ها برای تصمیم‌هایی که می‌گیرد با بزرگان نظام مشورت می‌کند مانند دیگر عزیزانی مانند آقای دهقان و آقای رستم قاسمی که آنها هم اگر بخواهند در انتخابات نامزد شوند حتما با بزرگان نظام به شور می‌پردازند. آقای رئیسی هم همین کار را خواهد کرد و اگر در مشورت‌هایی که انجام داد به این نتیجه رسید که بیاید، می‌آید».

او در پاسخ به این پرسش که آیا این موضوع که اصولگرایان خود را از پیش برنده انتخابات می‌دانند پس به وزن‌کشی سیاسی خواهند پرداخت را قبول دارید یا نه، اظهار کرد: «من چنین تصوری ندارم که اصولگرایان خود را از پیش برنده می‌دانند. اتفاقا ما باور داریم که رقیب یعنی اصلاح‌طلبان به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند قدرت را رها کنند و همه تلاش‌شان را برای پیروزی در انتخابات به کار می‌گیرند. اصلاح‌طلبان هر اقدامی که به نفع خودشان باشد را انجام می‌دهند و خیلی به فکر منافع ملی نیستند؛ چنانکه دیدیم در انتخابات مجلس در سال۹۸ چون می‌دانستند اقبالی میان مردم ندارند، به راحتی کنار نشستند و صرفا تماشاگر انتخابات بودند و هیچ تلاش برای رونق انتخابات نکردند. اکنون هم منفعت‌شان اقتضاء می‌کند که قدرت را از دست ندهند و همه تلاش‌شان را تحقق این مهم می‌کند. آنهایی که می‌خواهند به نیروهای انقلاب آسیب بزنند و شرایط انتخاباتی را برای آنها سخت کنند با عنوان کردن چنین بحث‌هایی که اصولگرایان خود را از پیش برنده می‌دانند، چهره‌ای خودشیفته از اصولگرایان ترسیم می‌کنند؛ درصورتی که اصلا چنین نیست. اصولگرایان باور دارند که اصلا نباید تأثیر اصلاح‌طلبان در انتخابات را نادیده گرفت و همه نیروهای انقلاب باید بکوشند تا مردم را متقاعد کنند که برای تغییر وضع موجود افرادی که باور به ارزش‌های انقلاب دارند، می‌توانند مفید واقع شوند».

او در پایان گفت: «واقعیت این است که اصولگرایان معمولا بر اساس احساس تکلیف وارد عرصه می‌شوند و قدرت را برای قدرت نمی‌خواهند که این ویژگی وجه تمایز آنها با دیگر نیروهای سیاسی است. در حقیقت اصولگرایان تکلیف‌مدارانه به کنش سیاسی می‌پردازند».

کد خبر 556947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha