فرماندار رامیان گفت: به‌زودی بارش برف در مناطق زلزله‌زده آغاز می‌شود و ما تلاش داریم با پرداخت اجاره مسکن خانوارهای زلزله‌زده آنها را تا فصل بهار در محلی غیر از چادر اسکان دهیم.

زلزله‌زدگان رامیان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، جواد صادقلو اظهار کرد: در پی زلزله هفدهم شهریورماه امسال، ۱۰ روستای بخش مرکزی شهرستان رامیان متأثر از زلزله شدند و در مجموع ۱۹۵ واحد مسکونی در این روستاها تخریب شد. در حال حاضر در ۱۳۷ واحد آواربرداری، ۳۲ واحد فونداسیون، ۱۸ واحد اسکلت ساختمان و ۵ واحد سقف انجام شده است. همچنین یک واحد نیز تکمیل شده که فردا با حضور استاندار افتتاح خواهد شد. از دو سه هفته دیگر در روستاهای کوهستانی رامیان برف می‌بارد، در این مدت تلاش داشتیم نفت سفید و گاز مایع را برای خانوارهای زلزله‌زده تامین کنیم ولی از دو سه هفته دیگر عملاً زندگی کردن در چادر ممکن نیست.

صادقلو تصریح کرد: روز گذشته جلسه‌ای را با مسئولان بنیاد مسکن داشتیم تا شرایطی را برای اسکان زلزله‌زدگان در محلی به غیر از چادر فراهم کنیم. تلاش داریم کمک بلاعوضی را برای اجاره مسکن این خانوارها تا فصل بهار در نظر بگیریم تا ترجیحاً در همان روستا و یا در نهایت روستاهای اطراف و شهر اسکان پیدا کنند. همچنین پیگیر آن هستیم چند کانکس را هم از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیاء در روستاها مستقر کنیم. تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر این کارها انجام شود.

کد خبر 556722
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha