زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس ریشتر شهرستان رامیان استان گلستان را لرزاند.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، وقوع این زمین‌لرزه در ساعت ۲ و چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه بود. براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین و در ۵۵.۱ طول جفرافیایی و ۳۷.۰۲عرض جغرافیای در حوالی رامیان رخ داده است.

این زلزله در ۶۱ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان، ۱۸۹ کیلومتری ساری، ۹ کیلومتری شهرستان آزادشهر و ۱۰ کیلومتری شهر خان ببین اتفاق افتاد.

شدت زمین لرزه به حدی بود که شهرهای استانهای همجوار از جمله مازندران، سمنان و خراسان‌شمالی احساس کردند.

گزارش ابتدای حالی از آن است مردم رامیان و روستاهای اطراف وحشت زده از خانه‌های خارج و هم اکنون در خیابان‌ها به سر می برند.

۵ نفر مصدوم شدند

سخنگوی اورژانس کشور از مصدومیت پنج تن درپی زلزله رخ داده در رامیان استان گلستان خبر داد.

مجتبی خالدی با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان رامیان استان گلستان گفت: درپی این زلزله پنج تیم ارزیاب از اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پنج دستگاه آمبولانس از استان مازندران، پنج دستگاه آمبولانس از سمنان و پنج دستگاه آمبولانس نیز از شاهرود در آماده باش هستند و آمادگی اعزام به منطقه را دارند، گفت: تمامی مراکز اورژانس گلستان، مازندران و شاهرود در آماده باش هستند.

خالدی با بیان اینکه ۵ مصدوم ناشی از ترس و اضطراب نیز درپی این زلزله به بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: توصیه می‌کنیم که مردم مناطق متاثر از زلزله تا صبح فردا در خارج از محل خانه و فضاهای مسقف حضور داشته باشند.

کد خبر 546887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارمان NL ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 1
    همسایه ها بم من گفتند ستاد مبارزه با بحران گفته بیرون باشید و کسی به خانه نرود اما من با خیال راحت بعد زلزله رفتم خانه و خوابیدم در حالیکه بقیه تا هفت صبح در محوطه وتازمانیکه هوا روشن شد بیدار ماندند امان از ا فراط
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 3
    تشکر از نیروهای امداد و نجات خدا قوت