فرماندار اردبیل گفت: دولت اجرای طرح آبیاری نوین را مورد توجه قرار داده و در این شهرستان هم اجرای پنج هزار هکتار آبیاری نوین در دستور کار است.

آبیاری نوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود امامی یگانه روز  یکشنبه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردبیل افزود: در حال حاضر اجرای طرح آبیاری نوین در ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل آغاز شده و مقرر است این طرح در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی  از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال  برای اجرای طرح آبیاری نوین در اردبیل خبر داد و گفت: کشاورزان برای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند و نسبت به دریافت تسهیلات آبیاری نوین اقدام کنند.

فرماندار اردبیل مدیریت مصرف آب را یادآور شد و گفت: این شهرستان در اجرای طرح آبیاری نوین جزو شهرستان‌های پیشرو بوده و روند اجرای طرح آبیاری نوین در آن مطلوب است.

امامی یگانه گفت: تفاهم‌نامه مشترکی بین آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه با استفاده از نظرات بهره‌برداران و کارشناسان در توزیع منابع آب، میزان حق آبه، مقدار برداشت و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی منعقد می‌شود.

وی با بیان این که اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی است، افزود: با پیگیری نمایندگان منطقه و مسئولان مربوط، روند صادرات سیب‌زمینی تسهیل می‌شود تا دغدغه و نگرانی سیب‌زمینی کاران در فروش محصول برطرف شود.

وی گفت: اعتبارات سال ۹۹ استان اردبیل بسیار ناچیز است ولی در حوزه تولید و اشتغال اقدامات خوبی انجام شده و احیای واحدهای راکد مبنای کار قرار گرفته است.

وی افزود: نیاز است تسهیل روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان به ویژه در بخش کشاورزی در اولویت باشد.

فرماندار اردبیل همچنین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان اجرای تصفیه‌خانه اردبیل است تا بتوانیم جمعیت آن را در حوزه آب شرب تحت پوشش قرار دهیم.

امامی یگانه گفت: عملیات رینگ زون‌بندی آب شرب اردبیل نیز در مراحل پایانی خود بوده و برای این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 556701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha