مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۴۸ بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۴۱ تن جان خود را از دست دادند.

دیالیز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفتح میرزایی دوشنبه ۲۱ مهر اظهار کرد: بیماران دیالیزی بیش از دیگر افراد در معرض آسیب کرونا قرار دارند و مرگ این طیف در صورت ابتلا به این ویروس زیاد است چرا که به علت پایین بودن توان دفاعی و ضعف بدنی قدرت مقابله با کرونا را ندارند. بخشی از افراد زیرمجموعه انجمن هم بیماران کلیوی هستند.

وی افزود: پس از پیوند کلیه به علت اضافه شدن عضو جدید به بدن، سیستم دفاعی بدن اقدام به مقابله و جنگ با عضو غریبه می‌کند. برای جلوگیری از بین رفتن عضو جدید، فرد پیوندی اقدام به مصرف داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌کند تا عضو پیوندی بتواند فعالیت خود را آغاز کند و این اقدام به‌مرور موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. بیماران دیالیزی پس از پیوند عضو نیز ۱۰۰ درصد بهبود نمی‌یابند و بی‌نیاز از حضور در بیمارستان نیستند بلکه تا پایان عمر باید دارو مصرف کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان درباره فعالیت بخش پیوند عضو همدان بیان کرد: تنها مجوز یک مورد پیوند در همدان از وزارت بهداشت دریافت شد که به علت شیوع مجدد کرونا پیوند انجام نشد. هفت بیمار آزمایش‌های لازم را برای دریافت عضو پیوندی انجام دادند و اهداکننده عضو نیز وجود دارد اما با توجه به تعطیلی مرکز پیوند همدان این بیماران می‌توانند تنها در تهران برای پیوند اقدام کنند. تعدادی از بیماران دیالیزی به علت بالا بودن هزینه اقامت در تهران، هزینه پیوند و دیگر هزینه‌ها، امکان حضور در استان دیگر را ندارند و منتظر عادی شدن شرایط کرونا برای پیوند عضو در داخل استان هستند.

میرزایی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶۷ بیمار دیالیزی، ۶۰۰ بیمار پیوندی زیرپوشش انجمن هستند، ۱۲۵ بیمار جدید که کلیه آن‌ها از کار افتاده شناسایی شدند که هنوز این افراد نیازمند دیالیز نیستند بلکه در مرحله تحت درمان، دارو و مراقبت بهداشتی و آزمایشی هستند.

کد خبر 556644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha