دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

ساعت کار مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه فردوسی به منظور رفاه حال مردم و علاقه‌مندان افزایش یافت.

آرامگاه فردوسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و ادب از حضور در این مجموعه پس از خاکسپاری پیکر استاد محمدرضا شجریان در آن ساعت فعالیت این مجموعه فرهنگی - تاریخی که تا پیش از این از هشت صبح تا ۱۸ بعداز ظهر بود به مدت یک ساعت افزایش یافت.

احسان زهره‌وندی افزود: به این ترتیب، ساعت فعالیت این مجموعه تا ساعت ۱۹ تعیین شده است که البته افزایش ساعت کار تا روز مراسم هفتم مرحوم استاد شجریان است و پس از آن به حالت عادی بازمی‌گردد. از امروز صبح (۲۱ مهر) نیز همچون دیروز شاهد حضور علاقه‌مندان و دوستداران استاد شجریان در این آرامگاه هستیم.

آرامگاه فردوسی در باغی با صفا و زیبا به وسعت ۶ و نیم هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان که در سالیان اخیر به عنوان بلوار شاهنامه نام گذاری شده قرار دارد.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن‌خان صدیقی در آن نصب شده است. در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد. پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان، روز شنبه ۱۹ مهر در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

کد خبر 556627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha