شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

تا به حال آشپزخانه بدون پیاز را تصور کرده‌اید؟ پیاز پای ثابت همه آشپزخانه‌هاست و در اغلب‌ پخت‌و پز‌ها به ویژه غذا‌های ایرانی از آن استفاده می‌شود.

پیاز یکی از مواد غذایی بدبو است که خیلی‌ها به دلیل بوی ناخوشایندی که در دهان باقی می‌گذارد آن را از رژیم غذایی خود حذف کرده‌اند. اما وقتی به خواص پیاز پی ببرید دیگر برای خوردن آن لحظه‌ای درنگ نمی‌کنید.

در واقع بوی تند پیاز همانند سیر از وجود مقادیر قابل توجه سولفور در آن ناشی می‌شود که تاثیر آن در حفظ سلامتی بدن به اثبات رسیده است.

از سوی دیگر پیاز منبع غنی ویتامین C به شمار می‌آید. پیاز علاوه بر خاصیت ضد عفونی کنندگی به کاهش قند خون کمک کرده و بدن را در مقابل تعداد زیادی از سرطان‌ها بیمه می‌کند.

اگر فکر می کنید که تنها نوشیدن شیر استخوان‌هایتان را محکم می‌کند، سخت در اشتباه هستید. اگر شیر دوست ندارید یا به آن حساسیت دارید در کنار مصرف سایر لبنیات، پیاز بخورید تا استخوان‌هایتان سالم بماند.

تاثیر پیاز بر سلامتی استخوان زنان که بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند نیز بسیار شگفت‌انگیز است. با توجه به این همه خاصیت، آیا می‌توان باز هم از خوردن پیازخودداری کرد؟

کد خبر 55661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز