شرکت اپل روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در یک رویداد آنلاین زنده محصولات جدیدش را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود مجموعه‌ای از چهار مدل جدید آیفون در یک سری با نام آیفون ۱۲ رونمایی شوند.

Iphone 12

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت اپل معمولا تلفن‌های همراه جدیدش را در ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی می‌کرد، اما شیوع کرونا و تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در چین باعث شد امسال این رویداد به تاخیر بیفتد.

از جمله پرسش‌های مطرح در میان طرفداران آیفون این است که آیا ویژگی‌های جدید آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ در حدی هست که این تلفن هوشمند جدید ارزش خریدن داشته باشد یا نه.

اینها چیزهایی هستند که تا به حال درباره آیفون ۱۲ بر اساس شایعات می‌دانیم:

  • مدل‌ها و اندازه

گفته می‌شود آیفون ۱۲ در چهار مدل جدید به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که همه این مدل‌ها صفحه نمایش Super Retina  XDR، شیشه مقاومتر در برابر سقوط و قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G داشته باشند.

این چهار مدل شامل آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ با اندازه ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی می‌شوند.

به علاوه آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ در رنگ‌های سیاه، سفید، سرخ، آبی و سبز و آیفون‌های پرو و پرومکس در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی عرضه می‌شوند.

  • قیمت 

مدل پایه آیفون ۱۱ در آمریکا با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد که ۵۰ دلار پایین‌تر از آیفون XR سال ۲۰۱۸ باشد. آیا آیفون ۱۲ همین روند را طی می‌کند و از آیفون ۱۱ ارزانتر خواهند بود؟

آخرین شایعات حاکی از آن است که مدل پایه آیفون ۱۲ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار و مدل پایه آیفون ۱۲ با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه می‌شوند. گفته می‌شود آیفون‌های پیشرفته‌تر پرو و پرو مکس به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار به بازار می‌آیند.

  • حافظه

مطابق معمول انتظار می‌رود آیفون‌های جدید با چند گزینه از لحاظ میزان حافظه عرضه شوند. گفته می‌شود آیفون مینی و آیفون ۱۲ با حافظه‌های ۶۴ گیگ، ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ عرضه شوند. آیفون‌های پرو  و پرو مکس با ذخیره ۱۲۸ گیگ و شروع می‌شوند و با ذخیره حداکثر ۵۱۲ گیگ پایان می‌یابند.

  • باتری

ممکن است آیفون‌های جدید دیگر پورت شارژ نداشته باشند و از شارژر بی‌سیم MegaSafe برق بگیرند.

  • دوربین

اپل معمولا هر سال ویژگی‌های جدید به دوربین آیفون می‌افزاید. انتظار می‌رود آیفون جدید بهبودهایی در ویژگی Deep Fusion و عکاسی در شب داشته باشد.

انتظار می‌رود آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ دوربین عقبی دوتایی داشته باشند و همچنین هر دو تلفن امکان عکسبرداری واید و اولتراواید را می‌دهند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون پرو مکس احتمالا دارای سه دوربین عقبی، لنزهای تله‌فوتو، حسگرهای lidar برای ردیابی عمق به ترتیب دارای و زوم اپتیکال ۴ و ۵ برابر خواهند بود.

کد خبر 556567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha