وزیر راه و شهرسازی یک روز پس از لغو مصوبه افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما، از بررسی موضوع خبر داد و گفت: هرگونه افزایش قیمت بلیط هواپیما بصورت خودسرانه مورد تایید ما نیست.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در واکنش به افزایش قیمت پروازها گفت: فردا در مورد قیمت بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشور با حضور شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد. در این جلسه به جمع بندی در خصوص این موضوع خواهیم رسید. به هیچ عنوان اجاره نخواهیم داد که شرکت های هواپیمایی به تشخیص خودشان، بهای بلیت‌ها را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید؛

وزیر راه و شهرسازی درحالی از موضع دیروز خود برای باطل کردن نرخ‌نامه جدید پروازها کوتاه آمده است که امروز رئیس شورای رقابت از ورود به این موضوع خبر داده است. رضا شیوا رئیس شورای رقابت به باشگاه خبرنگاران گفته است: در جلسه روز گذشته با رئیس انجمن هواپیمایی کشور نیز گفت و گو کردیم، آن‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتند. نباید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کند. شورای رقابت تا بررسی وضعیت کنونی حمل و نقل هوایی، هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما را متوقف و درخواست کرد نرخ نامه جدید عملیاتی نشود و اکنون شورای رقابت در حال بررسی قیمت هاست.

به گفته او «وظیفه انجمن هواپیمایی کشور تعیین قیمت بلیت هواپیما نیست» و تا ابلاغ دستورالعمل جدید شورا رقابت هرگونه افزایش قیمت بلیت خطوط هوایی باید متوقف شود. به زودی دستورالعمل نحوه همکاری با هوایپمایی کشور را اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید؛

از سوی دیگر علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران در این باره گفته است: وزارت راه با مجلس برای افزایش قیمت بلیت هواپیمای مشورت و هماهنگی نکرده است.

او به فارس گفته: از آنجا که وزارت راه و شهرسازی و حوزه حمل و نقل آن باید با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس در این باره تصمیم‌گیری کند متاسفانه هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است لذا در اولین جلسه، اعتراض کتبی خود را به رئیس مجلس اعلام خواهم نمود. هیچ کسی در دولت پاسخگو نیست و تحریم ها را بهانه کرده‌اند و هر روز قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

پاک‌فطرت با اشاره به دلیل هواپیمایی‌ها برای افزایش قیمت بلیت گفته: اگر فکر می‌کنند که قیمت بلیط هواپیما با دلار مقایسه می شود، بی‌احترامی به فهم و شعور مردم است، زیرا نیروی انسانی از خلبان گرفته تا بقیه پرسنل بر اساس ریال حقوق دریافت می کنند، سوخت هواپیما با ریال به فروش می‌رسد و هزینه تعمیرات و امثالهم با ریال محاسبه می‌شود. فقط در خریداری برخی از قطعات هواپیما که آن هم حدود ۱۰ درصد است از دلار استفاده می شود.

سوال مجلس از وزیر راه به دلیل افزایش قیمت ۱۵۵ درصدی بلیت هواپیما

همچنین سیدمهدی فرشادان نماینده سنندج از سوال مجلس از وزیر راه به دلیل افزایش قیمت ۱۵۵ درصدی بلیت هواپیما خبر داده است. او به خانه ملت گفته: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به اصلاح مسائلی مانند عدم برقراری منظم پروازهای هوایی برخی استان ها و قیمت بلیط هواپیما اقدام کند، در غیر این صورت مجلس، سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرار می گیرد.

فرشادان گفته: سرکت‌های هواپیمایی هیچ وقت نمی‌گویند که هزینه‌های داخلی مانند نرخ دستمزد با توجه به افزایش نرخ دلار، کاهش چند برابری پیدا کرده است، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت‌های هواپیمایی فقط در زمان فروش بلیط، نرخ دلار را ملاک قرار می‌دهند! بسیاری از مشاغل در ایام شیوع کرونا دچار ضررهای مالی شده‌اند، حال چرا برای جبران خسارات مالی ایرلاین‌ها، مردم باید تحت فشار قرار بگیرند.

کد خبر 556541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha