همشهری آنلاین: دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال با معرفی 6 برگزیده 9 تقدیرشده و تجلیل از یک عمر تلاش پرثمر هنری «احمد اسفندیاری» شامگاه آخرین لحظات بهار 87 به کار خود پایان داد.

اصغر مهرآیین رییس فرهنگسرای نیاوران در این مراسم گفت: اصالت ایرانی اسلامی در آثار نقاشان جوان موج می‌زند و آموزه‌های شفابخشی که در آئین ماست را به زبان روز به دنیا هدیه می‌کند.

وی با تمدید دو روزه نمایشگاه از جوانان خواست با معیار قراردادن آثاری که برگزیده شده‌اند به قضاوت درباره روند کار خود بنشینند.

سیف الله پویا راد، مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر نیز در سخنانی اعلام کرد نقاشان جوان و خلاق ایران، نردبانی افراشته‌اند که نقاشی ایران تا به ثریا خواهد برد.

وی خواستار مراقبت، هدایت و حمایت از نقاشان جوان خلاق شد و گفت :باید اقرار کرد جوانان هنرمند ما به جامعه و دنیای پیرامون خود حساس و دقیق‌اند و از نگاه تیزبین و نکته سنج آنها چیزی دور نمی‌ماند.

احمد مسجد جامعی، رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر تهران دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اعلام این نکته که در این چندساله شاهد رونق چشمگیری در عرصه هنر تجسمی ایران بوده‌ایم تأکید کرد این مهم می‌تواند آینده هنر تجسمی ایران را با شکوهتر کند.

او تمایل جدی بخش خصوصی برای ورود به عرصه‌های مختلف تجسمی را حائز اهمیت و سرنوشت ساز دانست.

در بخش وِیژه این مراسم احمد مسجد جامعی و سیف الله پویا راد با تقدیم تندیس نمادین جشنواره و لوح یادمان و سپاس از یک عمر تلاش پرثمر استاد احمد اسفندیاری تجلیل کردند.

احمد اسفندیاری نقاش 86 ساله ایرانی در این مراسم در سخنانی طبیعت را بهترین الگو برای هنرمندان خواند و از جوانان خواست پیرامون خود را خوب ببینند.

در ادامه این مراسم حسین خسروجردی ، رییس هیأت داوران جشنواره به نمایندگی از فرح اصولی، محمدعلی بنی اسدی و حبیب الله صادقی شورای داوران دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر بیانیه این شورا را قرائت کرد.

در این بیانیه از جوانان خواسته شد تا شوق و خلاقیت را به عنوان یک ودیعه الهی گرامی دارند. شورای داوران توجه به هویت، تلاش برای بیان صادقانه، اهمیت دادن به طراحی و درک درست از مبانی هنرهای تجسمی، دور جستن از فانتزی مطلق و گرایش به مفهوم را از شاخصه های آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر دانستند.

براساس آرا هیأت داوران مرتضی پورحسینی، برگزیده نخست جشنواره و برنده یک هفته سفر مطالعاتی به فرانسه شد. «لیلا رشیدی» نفر دوم و برنده جایزه 700 هزارتومانی، «الهام بابایی» نفر سوم و برنده جایزه 600 هزارتومانی، «افشین چیذری» نفر چهارم و برنده جایزه 500 هزارتومانی، «محمود مختاری» نفر پنجم و برنده جایزه 400 هزارتومانی و «حسن روح الامین» نفر ششم و برنده جایزه 200 هزارتومانی شد.

همچنین هیأت داوران در بخش نقاشی با مدادرنگی از سپیده تیموری و زهرا بختیاری، در بخش پوستر از سیمین هنرور، امیرحسین میرطالبی پور و ساینا حشمتی و در بخش طراحی از سیاوش تصاعدیان، همین نسیمی، یاسر میرزایی و میلاد نعمتی تقدیر کرد.

در این مراسم از یاسمین سینایی به پاس برپایی کارگاههای موزه ای در چمدان، ژوان شاطریان نوازنده نوجوان 9 ساله تنبک و مریم خوانساری مدیر دبیرخانه جشنواره دامون فر تقدیر شد.

کد خبر 55643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز