ایگا سویاتک از لهستان دو هفته مبارزه سخت را پشت سر گذاشت تا عنوان قهرمانی خود در فینال رولان-گاروس فرانسه مقابل صوفیا کنین نفر ششم تنیس جهان از آمریکا رقم بزند.

16a9cc66-31e1-47c8-9082-31dc4049c0fa_DUB_2920.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت رسمی مسابقات رولان-گاروس فرانسه، این تنیس باز گمنام لهستانی در دوست پیاپی موفق شد برحریفش غلبه کند تا شگفتی بزرگ این جام رقم بخورد. سویاتک ۱۹ ساله با نتایج ۶-۴، ۶-۱ پیروز شدتا اولین لهستانی باشد که  قهرمان یک  گرند اسلم مهم تنیس دنیا می شود. وی با این موفقیت  از رده کنونی شماره ۵۴ در رده بندی به شماره ۱۷ جهان خواهد رسید.

وی درپایان این مسابقه  گفت :اول از همه  باید بگویم من در سخنرانی مهارت چندانی ندارم، بنابراین از این بابت  عذر خواهی می کنم.    می خواهم از کسانی که  که  امکان انجام این مسابقات را فراهم کردند تشکر کنم زیرا در این موقعیت  حساس بیماری کرونا برای فدراسیون  جهانی و میزبان  انجام مسابقات بسیار سخت بود.

سویاتک افزود:من بسیار خوشحالم که ما هنوز می توانیم کار خود را انجام دهیم، و مردم  از دیدن  تنیس لذت  ببرند و سرگرم شوند. بنابراین بسیار متشکرم. این  لحظه برای  من غیر قابل تصور  است زیرا من هر ساله می دیدم که چگونه رافائل نادال  جام را بلند می کند بنابراین غیر قابل توصیف است که من در همان جایگاه باشم اما می خواهم از همه هواداران و افرادی که در لهستان این بازی را تماشا کردند تشکر کنم.

وی گفت: من بسیار خوشحالم که خانواده ام اینجا بودند و با حمایت آنها به این موفقیت دست پیدا کردم. دو سال پیش   گرند اسلم نوجوانان [در رولان-گاروس] را برنده شدم و اکنون اینجا  در جایگاه قهرمانی هستم.

 من  در این تورنمنت خیلی خسته شده ام.   این یک فینال شگفت انگیز بود. من از نظر ذهنی ثابت قدم بودم و فقط می خواستم مثل دوره های قبلی جسورانه بازی کنم. امروز برای من خیلی استرس زا بود.

کد خبر 556280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha