شاید شما هم در این روزها در جایی مانند خواروباروفروشی مجبور به ایستادن در صف شده باشید و کسی در کنارتان سرفه کرده باشد و نگران گرفتن کرونا شده باشید.

in line

به گزارش همشهری آنلاین، حتی اگر ماسک زده باشید و فاصله دومتری از نفر جلویی را رعایت کرده باشید، ممکن است نگرانی درباره دچار شدن به کووید-۱۹ دست از سر شما برندارد.

در این مورد هم مانند بسیاری چیزهای دیگر، پرسش واقعی امکان‌پذیر بودن انتقال ویروس نیست، بلکه محتمل بودن آن است و پاسخ این است: احتمالا نه.

گرچه دانسته‌ها ما درباره چگونگی انتشار سارس-کوو-۲ مرتبا در حال تحول بوده است، اما می‌دانیم که «تماس نزدیک» (فاصله کمتر از ۲ متر) برای مدت کافی (۱۵ دقیقه یا بیشتر) می‌تواند باعث انتقال ویروس شود.

ایستادن در صف خواروبار فروشی احتمالا شما را در تماس نزدیک برای بیش از ۱۵ دقیقه با دیگران قرار نمی‌دهد، بنابراین بسیاری از کارشناسان خرید خواروبار را یک فعالیت کم‌خطر می‌شمارند. البته با این فرض که همه افراد به درستی ماسک زده باشند و فاصله ۲ متری از یکدیگر را رعایت کرده باشند.

اگر همچنان درباره آلوده شدن به ویروس هنگام ایستادن در صف نگران هستنید، این اقدامات احتیاطی اضافی را هم می‌توانید انجام دهید:

- بیشتر از ۲ متر از دیگران فاصله بگیرید. می‌توانید فاصله‌تان را به ۳ متر برسانید تا احساس راحتی بیشتری کنید.

- با مسئول صندوق گفتگو نکنید و زیاد جلویش نمانید. این نقطه یکی از موقعیت‌های اصلی است که در هنگام خرید می‌تواند شما را در تماس نزدیک و چهره‌به‌چهره با فردی دیگر قرار دهد.

- اگر می‌خواهید با کسی صحبت کنید، سرتان را دور نگهدارید تا هوای تنفسی طرف مقابلتان هنگام صحبت کردن به صورت‌تان نخورد.

احتمال گرفتن کووید-۱۹ هنگام ایستادن در صف درون فروشگاه خیلی زیاد نیست، اما به هر حال باید همه احتیاطات لازم را رعایت کنید تا از این امکان جلوگیری کنید.

کد خبر 556268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha