عزت الله ضرغامی در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت:  اتفاقاً صریح‌ترین حرف را در این قصه من زده‌ام و گفته‌ام که در نیمکت جمهوری اسلامی برای هر کاری از جمله ریاست جمهوری هستم.

ضرغامی

به  گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، قسمت اول و دوم از فصل چهارم برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

در قسمت دوم برنامه رودررو، ضرغامی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ۱۴۰۰ گفت:  اتفاقاً صریح‌ترین حرف را در این قصه من زده ام و گفته‌ام که در نیمکت جمهوری اسلامی برای هر کاری از جمله ریاست جمهوری هستم. آدم روی نیمکت هم با کت و شلوار نمی‌نشیند و آماده می‌نشیند و معنایش این است که من حداقل یک سال هست که در طول هفته به طور مستمر و مرتب حداقل در حوزه اقتصاد با جوانانی که تشکل دارند، عمدتاً به درخواست خودشان جلسه داشته‌ام.

وی افزود: سعی می‌کنم در تمامی این حوزه ها اولاً آسیب های مملکت را که احصا کرده ام خوب تبیین کنیم تا جهان‌بینی درستی نسبت به موضوعات مورد نیاز مردم داشته باشیم، چون باید اول مسئله را بدون اغراق و خوب تبیین کرد و دوم اینکه آسیب‌ها و موانع کار را برای اصلاح مشکلات مردم در آن حوزه به خوبی احصا کرد و سوم اینکه راه حل‌های مناسب و عملیاتی ارائه داد و من الان این کار را انجام می‌دهم.

ضرغامی افزود: اگر خودم آمدم، اینها را اجرا می‌کنم ولی اگر خودم نیامدم و آرایش را طوری دیدم که آمدن من مفید به حال جبهه انقلاب نیست نمی آیم و این اطلاعات را در اختیار کاندیدای اصلح قرار می‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای پوششی خواهید بود نیز گفت: نه پوششی و نه داربستی و نه اجاره ای هستیم و دلیل اینکه تکلیفم با این ها روشن است اینکه عضو هیچ حزب و گروه و قبیله و سازمانی نیستم و هیچکس با من به عنوان یک فرد خاص رابطه مشخص ندارد. معتقدم انتخابات ریاست جمهوری یک فضایی ایجاد می کند که آدم ها می‌توانند با مردم حرف بزنند و اگر اتفاقاً کسی توانست با مردم حرف بزند و راه حل‌هایش را بگوید و موانع را به بدون سانسور و روتوش به مردم بگوید مردم همراهی می‌کنند.

جمنا ضعیف عمل کرد و باعث اختلاف میان انقلابی ها شد

وی در پاسخ به سوالی پیرامون ارزیابی در خصوص تجربه جمنا و بحث‌های پیرامون اینکه ضرغامی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب زخم خورده است، اظهار داشت: اصل تشکیل جبهه واحدی برای نیروهای انقلاب که جمنا نام گرفت و اقداماتی کرد را در آن مقطع مورد قبول بود و به همین دلیل وقتی پیش من آمدند و اصرار بر حضور داشتند پذیرفتم.

رئیس اسبق صدا و سیما افزود: به عنوان احترام به عقل جمعی پذیرفتم و واقعاً هم در خدمتشان بودم و اگر بخواهم تحلیل کلی بکنم راهبرد درستی بود ولی اجرا غلط بود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه راهبرد دوستان ما درست بود و می خواستند یک مسیری را بروند، اظهار داشت: البته بعضی‌ها مثل آقای جلیلی این مسیر را قبول نداشتند و همان موقع هم همکاری نکردند؛ البته در صحبت‌های ۱۷ فروردینم گفتم طوری رفتار کنید که اگر فردی مثل آقای جلیلی نیامد که در این کمپین شرکت کنند دوره بعد بپذیرد که در آن شرکت داشته باشد.

رئیس اسبق صدا و سیما تاکید کرد: صادقانه می‌گویم که در اجرای راهبردشان ضعف جدی داشتند و لذا نتوانستند از ظرفیت‌های خوب جبهه انقلاب استفاده کنند و موجب اختلاف و درگیری شد.

کد خبر 556263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha