طرح چهارخطه کردن محور پرترافیک بجنورد - جنگل گلستان در استان خراسان شمالی تاکنون به پیشرفت ۸۳ درصدی رسیده است.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: با احتساب کنارگذر شمالی بجنورد، طول کل محور بجنورد به جنگل گلستان ١۶٣ کیلومتر است که تاکنون ٨٠ کیلومتر از مسیر جدید آن بهره‌برداری شده است.

جواد زارعی اعتبار هزینه شده برای چهارخطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان را ۲ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است. تاکنون ۵٢۵ میلیارد ریال از اعتبار مصوب هزار و ۶٢٠ میلیارد ریالی سفر ریاست جمهوری در تیرماه پارسال برای این طرح، تخصیص یافته است. یکی از ضروریات اجرای پروژه بزرگراه تملک اراضی واقع در مسیر از مالکان و آماده کردن جبهه کاری برای پیمانکار است، برای تملک اراضی مسیر طرح بیش از ٨٠ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با تخصیص کامل اعتبارات قابلیت اجرایی می‌یابد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی با اشاره به دیدار استاندار خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی در ماه گذشته، گفت: این دیدار منجر به دستور وزیر راه به چهار معاونت خود برای سفر فوری به خراسان شمالی و صدور دستور برای تکمیل پروژه محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان شد. پرداخت مطالبات پیمانکاران یکی از مشکلات و چالش‌های موجود بر سر راه اجرای این پروژه است، موضوع فرونشست بخشی از این محور در حدفاصل بجنورد - آشخانه نیز باید به صورت دقیق بررسی و کارشناسی شود.

باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان، بخشی از دالان سراسری شرق به غرب در شمال کشور است که کل این محور ۵۳۲ کیلومتر طول دارد.

کد خبر 556115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha