شهردار منطقه ۱۷ تهران درباره فروریزش ساختمان‌های مجاور گود پرخطر محله فلاح واقع در جنوب غرب تهران توضیح داد.

گود ناایمن

داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جزئیات حادثه ریزش ساختمان‌های مجاور گود پرخطر محله فلاح تهران، گفت: در این حادثه، دو ریزش داشته‌ایم. ۲ ساختمان در ریزش اول فرو می‌ریزد؛ یک ساختمان ۳ طبقه ۳ واحدی و یک ساختمان ۲ طبقه ۲ واحدی؛ بنابراین در مجموع ۵ واحد در ۲ پلاک در ریزش اول فرو می‌ریزد. هیچ کسی در زمان ریزش در این واحدهای مسکونی حضور نداشته است.

وی افزود: از شب قبل از حادثه، عوامل شهرداری و آتش‌نشانی، همه افراد ساکن در املاک اطراف پروژه را تخلیه کردند. در مجموع ۳۰ واحد مسکونی و تجاری را تخلیه کردیم که با این کار به موقع، هیچ فردی در اثر ریزش دو ساختمان، آسیب ندید.

شهردار منطقه ۱۷ تهران ادامه داد: در دو ساختمانی که ریزش کرده‌اند، ۲۵ نفر قبل از حادثه حضور داشته‌اند که یکی از واحدها محل استقرار عوامل کارگری پروژه گود بوده است. که خوشبختانه شب قبل از حادثه، همه ساکنان آنها با اقدام شهرداری و آتش‌نشانی، نسبت به ترک محل اقدام کرده و دیگر بازنگشتند. 

لطفی درباره چگونگی جان باختن دو نفر در پی این حادثه نیز گفت: در ریزش اول که ریزش املاک است کسی آسیب ندید. اما در ریزش دوم که ریزش ملک ساختمانی نیست بلکه ریزش جداره خاکی گود در ضلع شرقی پروژه است، دو نفر که نگهبان پروژه و برادر نگهبان بودند در لبه پروژه می‌ایستند که در اثر ریزش جداره خاکی پروژه، در آواری که وجود داشته محبوس شده و فوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی، جسد دو نفر را از زیر آوار بیرون آوردند و با کنکاشی هم که در محل حادثه انجام دادند، به جسد دیگری برخورد نکردند. 

لطفی افزود: جان‌باختگان با بی‌توجهی به تذکرات و اعلام عوامل انتطامی، آتش‌نشانی و شهرداری، از قسمت نوار زرد رنگ که ایجاد شده بود تا کسی از آن محوطه عبور نکند، عبور می‌کنند و در لبه پروژه از طرف پیاده‌رو حضور پیدا کرده و خاک زیر پای‌شان که خاک جداره شرقی پروژه می‌شود، ریزش پیدا می‌کند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران درباره اقداماتی که برای سایر گودهای ناایمن این منطقه در دست بررسی و اجرا است، به همشهری آنلاین گفت: درباره گودهای ناایمن، در درجه اول بحث ایمن‌سازی و پایدارسازی گودها مطرح است. در صورتی که عوامل قضایی دستور ایمن‌سازی و پایدارسازی را صادر کنند با پیگیری معاونت شهرسازی منطقه شهرداری، بر نحوه عملکرد مالکین گودها در بحث ایمن‌سازی و پایدارسازی نظارت می‌کنیم. در صورتی که الزام به پر کردن گود نیز احراز شود، نسبت به این موضوع اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: به تناسب وضعیت هر گود، اگر لازم باشد نسبت به اخذ دستور قضایی اقدام می‌کنیم و آنجا که به دستور قضایی نیاز ندارد، شهرداری بر اساس وظایف سازمانی خود اقدام می‌کند. شهرداری در هر دو مورد ایمن‌سازی یا پر کردن گودها نظارت و پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 556101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha