پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل در استان اصفهان گفت: ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه از توابع این شهرستان در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه ممنوع است.

کویر مرنجاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین چاکری افزود: پیرو مصوبه ستاد کرونای شهرستان آران و بیدگل و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود گردشگران به مناطق کویری مرنجاب و سیازگه ابوزیدآباد این شهرستان ممنوع شده است. انتظار می‌رود مردم ضمن رعایت کردن موارد ایمنی و بهداشتی از مراجعه و تجمع در نقاط یادشده خودداری کنند.

بنابر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، محدودیت‌ها و تعطیلی مرکزهای تفریحی، گردشگری، بوستان‌ها و پارک‌های اصفهان همچنان پا برجا و تا پایان ماه صفر تعطیل است. به گفته استاندار اصفهان، در حال حاضر این استان از نظر ابتلا به کرونا وضعیت خوبی ندارد و مهم‌ترین دلیل بروز این وضعیت، رعایت نکردن پروتکل‌ها و موازین بهداشتی از سوی بخشی از جامعه است.

کویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل با ۸۵۰ متر ارتفاع از سطح آب‌های آزاد از بکرترین و زیباترین کویرهای ایران است. کویر سیازگه پهنه‌ای گسترده در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ابوزیدآباد از توابع آران و بیدگل در محاصره تپه‌های شنی بکر و زیبا با پوشش گیاهی و جانوری گوناگون در تلاقی با ناهمواری‌های ریگزار نماهایی جذاب ایجاد می‌کند و پیش از شیوع کرونا سالانه پذیرای هزاران نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کد خبر 555643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha